آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

سلحشور از اتهام سرقت هنری تبرئه شد

دادگاه ویژه رسیدگی به کارکنان دولت، فرج الله سلحشور را در پرونده سرقت فیلمنامه «یوسف پیامبر» تبرئه کرد و او را بی گناه دانست.

به گزارش فارس،پیش از این سیدشهاب الدین طاهری، سلحشور را متهم کرده بود که بدون اجازه وی فیلمنامه «یوسف پیامبر» را به سریال تبدیل کرده است.

فرج الله سلحشور روز یکشنبه در نشستی خبری به اتمام تحقیقات مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: داستان اجمالی این مجموعه تلویزیونی نهایی شده و به ثبت رسیده تا مشکلی که برای سریال حضرت یوسف(ع) رخ داد، برای آن تکرار نشود. کار نگارش این فیلمنامه تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و از سال 92 پیش تولید این اثر تلویزیونی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کارگردان مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر(ع)» مهم ترین و اصلی ترین بخش مجموعه «حضرت موسی(ع)» را بخش تحقیقات اولیه و نگارش آن ذکر کرد و گفت: درباره زندگی این پیامبر و زندگی بنی اسرائیل نقاط تاریک و کور در تاریخ وجود دارد، ضمن آن که قوم یهود تاریخ را از دروغ پر کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از حضور مشاوران برای نگارش فیلمنامه استفاده کرده است یا نه، گفت: از استاد براهینی، ناصر هاشم زاده، جمال شورجه و به همراه تنی چند از علما همچون خاتمی خوانساری، حسین موسوی زنجانی، مهدی طائب و علیرضا پناهیان به عنوان مشاوران این مجموعه استفاده شده و داستان «حضرت موسی(ع)» به دفتر آیت الله جوادی آملی تحویل داده شده است.سلحشور تاکید کرد که داستان سریال «حضرت موسی(ع)» از رحلت حضرت یوسف(ع) و پیش بینی های او درباره قوم یهود آغاز می شود و با تولد حضرت موسی(ع)، فرار او از مصر و نجات بنی اسرائیل و 40 سال سرگردانی آنان در صحرای سینا ادامه می یابد.سلحشور پیش بینی کرد که تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی که برای شبکه یک سیما تولید می شود، 5 سال طول بکشد.