آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۲
جهان
۶

انتقاد تلویحی حکیم از دولت مالکی

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با گروهی از عشایر و شیوخ استان های این کشور به طور تلویحی از شیوه حکومت کنونی عراق انتقاد کرد و گفت: این شیوه برای امروز کشور مناسب نیست و باید در آن تغییراتی ایجاد شود. دفتر اطلاع رسانی سید عمار الحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به نقل از وی افزود: هیچ راهی جز گفت وگوی جریان های سیاسی عراق وجود ندارد و همه مشکلات کنونی باید از این طریق حل شوند.

وی تصریح کرد: اختلافات بر سر چگونگی اداره عراق از سال ها پیش وجود داشته، اما این اختلافات هیچ گاه به صورت ریشه ای حل نشده است. سیدعمار حکیم تصریح کرد: باید از طریق یک پروژه ملی، همه گروه های سیاسی را به حل اختلافات متقاعد کنیم و آنها نیز باید بدانند که دیدگاه های هیچ کدام از آنها به صورت کامل و صد درصد درست نیست و دیدگاه های همه به نسبتی درست است.

این سخنان در حالی ابراز می شود که اختلافات سیاسی عراق نه تنها فیصله پیدا نکرده است بلکه با سفر طارق الهاشمی به قطر و عربستان سعودی این اختلافات ابعاد تازه ای یافته و پای کشورهای منطقه را به بحران عراق باز کرده است.

همزمان با تشدید اختلافات سیاسی در عراق بحران های امنیتی این کشور نیز تشدید شده است. به گزارش فارس، عصر روز شنبه یک بمب صوتی در منزل نماینده آیت الله سیستانی در کربلامنفجر شد که خوشبختانه خسارات جانی به همراه نداشت.