آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۳
حوادث
۱۹

زندانی بدهکار اسیر وسوسه مادی نشد

زندانی بدهکار شیرازی کیف حاوی 37 میلیون و 600 هزار تومان پول گمشده را به صاحبش برگرداند.

محمدرضا شکری به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه، بیش از 3 سال است که در زندان عادل آباد شیراز به سر می برد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی که به کار نقاشی در زندان مشغول است، برای خرید رنگ با مجوز از زندان خارج شده بود که در جوی آب کیف زنانه ای را پیدا کرد.

این زندانی بعد از 2 روز پیگیری، توانست صاحب کیف را پیدا کند.صاحب کیف تلاش کرد مبلغ 600 هزار تومان به فرد یابنده پاداش بدهد اما او نپذیرفت و 100 هزار تومانی را هم که با اصرار در جیبش گذاشته بودند، به فرد نابینایی هدیه کرد.محمد رضا شکری گفت: همسرم 3 سال پیش به بهانه سفر حج گذرنامه گرفت و با دریافت بخشی از مهریه اش به میزان 200 میلیون تومان، من و دختر 5 ساله اش را تنها گذاشت و به اسپانیا رفت. او افزود: هم اکنون ندیمه ای از فرزندم نگهداری می کند.

علی محمد رحیمی، مدیر مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی فارس درباره حرکت انسان دوستانه این زندانی جوان گفت: برای وی 15 روز مرخصی تشویقی در نظر گرفته شد و با قائم مقام ستاد دیه کشور صحبت شد تا پرونده این جوان در ستاد دیه بررسی شود.

کشف پول میلیاردی در جوی آب

گزارش دیگری حاکی است، رفتگر بجنوردی پول میلیاردی را به صاحبش بازگرداند.ربانی، رفتگر شهرداری بجنورد شب پنجشنبه گذشته در حالی که خیابان های شهرش را جارو می کرد، کیفی پر از پول به جارویش برخورد کرد.این کارگر وارسته وسوسه این مقدار پول کلان نشد و با حضور در حراست شهرداری، صاحب کیف را شناسایی کرد و او را از نگرانی درآورد.

صاحب کیف، محتویات کیفش را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد.