آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۴
ورزشی
۱۸

آخرین اردوی تدارکاتی شاگردان ولاسکو در جمهوری چک برگزار می شود

کره جنوبی، اولین حریف والیبال ایران در راه المپیک لندن

تیم ملی والیبال کشورمان که این روزها خود را برای حضور در المپیک 2012 لندن آماده می کند، در نخستین بازی خود در مرحله نهایی مقدماتی این رقابت ها به مصاف کره جنوبی، تیم بیستم رده بندی فدراسیون جهانی می رود.

شاگردان خولیو ولاسکو که در رده دوازدهم رنکینگ FIVB قرار دارند در دومین بازی خود نیز به مصاف چینی می روند که در این رده بندی دو پله بالاتر از آنها قرار دارد. یکی از نکات جالب برنامه این رقابت‎ها، دیدار 2 تیم ژاپن و ایران در آخرین روز این مسابقات است که پیش از این نیز از سوی خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی پیش‎بینی شده بود، چرا که امکان دارد این بازی سرنوشت نهایی تیم‎های صعودکننده را تعیین کند. تاکنون حضور 5 تیم ایران، چین، کره جنوبی، استرالیا و ژاپن در این رقابت ها مسجل شده و 3 نماینده دیگر هم تا آغاز این رقابت‎ها به قید قرعه توسط فدراسیون جهانی والیبال مشخص خواهد شد. برنامه کامل مسابقات تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت های انتخابی المپیک 2012 به قرار زیر است: جمعه12خرداد: ایران کره جنوبی، شنبه 13 خرداد: ایران چین، سه شنبه 16 خرداد: ایران استرالیا، چهارشنبه 17 خرداد: ایران تیم سوم قرعه، پنجشنبه 18 خرداد: ایران تیم دوم قرعه، شنبه 20 خرداد: ایران تیم اول قرعه، یکشنبه 21 خرداد: ایران ژاپن

تیم قهرمان و بهترین تیم آسیایی این رقابت‎ها، جواز حضور در المپیک لندن را به دست خواهد آورد.

تیم ملی والیبال به چک می رود

مسوولان تیم ملی والیبال قصد دارند یک هفته پیش از حضور تیم ملی والیبال در مسابقات انتخابی المپیک شرایط را برای برپایی اردوی برون مرزی مهیا کنند. در همین زمینه فدراسیون والیبال ایران با فدراسیون های ژاپن و چین برای برپایی اردو در یکی از این دو کشور رایزنی هایی داشت که البته با مخالفت آنها روبه رو شد، به همین دلیل مسوولان فدراسیون والیبال در مجموع برگزاری اردو در شرق آسیا را منتفی کرده و سفر به جمهوری چک را جایگزین آن کردند. مسوولان والیبال جمهوری چک هفته گذشته با ارسال دعوتنامه ای از ملی پوشان والیبال ایران دعوت کردند تا از 26 اردیبهشت به مدت 5 روز برگزارکننده اردو در این کشور باشند. ملی پوشان والیبال کشورمان روز گذشته برای انجام 4 بازی تدارکاتی مقابل اسلوونی و صربستان راهی اروپا شدند.