آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۹
صفحه اول
۱

واکنش وزیر دفاع به استقرار جنگنده های F22 آمریکا در امارات

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به استقرار جنگنده های آمریکا در امارات گفت: استقرار هواپیماهای F22 آمریکا در یک پایگاه اماراتی، اقدامی مضر است و امنیت منطقه را به هم می زند.

به گزارش فارس، سردار احمد وحیدی در گفت وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: کشورهای منطقه، خودشان باید تامین کننده امنیت منطقه باشند و بومی سازی امنیت از مسیر همکاری بین کشورها می گذرد. وی با اشاره به حضور نیروهای خارجی در منطقه تصریح کرد: این حضور در منطقه بی فایده و مضر و بیشتر در جهت ایجاد یک جو روانی و جو ناامنی در منطقه است و ما اینها را مفید نمی دانیم. طی چند روز گذشته برخی رسانه ها از استقرار چندین فروند جنگنده F22 آمریکا برای اولین بار در یکی از پایگاه های هوایی امارات خبر داده بودند.

دستیابی ایران به فناوری طراحی هواپیماهای سنگین

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با بی تاثیر خواندن تحریم ها گفت: امروز می توانیم با افتخار اعلام کنیم به فناوری طراحی بالگردها و هواپیماهای سنگین تسلط پیدا کرده ایم.

وحیدی این مطلب را در مراسم روز کارگر در سازمان صنایع هوایی اصفهان عنوان کرد.

وزیر دفاع، دریافت گواهینامه تکمیلی نوع هواپیمای گشت دریایی و گواهینامه تولید بالگرد «شاهد» را دستاورد کار و تلاش کارگران و متخصصان صنعت هوایی کشور و گام بلندی در طراحی و تولید هواپیما و بالگرد ملی عنوان کرد. سردار وحیدی با بیان این که هواپیمای گشت دریایی 20 تا 25 تن توسط کشورهای محدودی طراحی و تولید می شود، افزود: هواپیمای گشت دریایی ساخت کشورمان یکی از 3 یا 4 نوع هواپیما از این مدل در دنیا است. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: این گواهینامه نخستین گواهینامه ای است که در کشور برای هواپیمای ترابری سنگین صادر می شود.