آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۸۸
بازار سرمایه
۵

خبر

نماد هفت شرکت بورسی بسته شد

فارس| دیروز نماد معاملاتی هفت شرکت بورسی به دلیل تعدیل سود و برگزاری مجمع سالانه و فوق العاده بسته شد. در پایان معاملات دیروز بازار سهام نماد معاملاتی شرکت های فولاد خراسان، ایران خودرو دیزل، شیشه و گاز و پتروشیمی شازند به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، سیمان فارس و داروسازی اسوه جهت برگزاری مجمع سالانه و سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر جهت برگزاری مجامع سالانه و فوق العاده (برای اصلاح اساسنامه)، متوقف شدند.

تصمیم جدید شورای رقابت

فارس| شورای رقابت در آخرین مصوبه خود تصمیم جدیدی را در زمینه خدمات اینترنتی شرکت مخابرات اتخاذ کرده است. شورای رقابت در10 اردیبهشت جلسه یی را با موضوعات بررسی دستورالعمل بزرگراه ها، تعیین سهم مخابرات از خدمات مشترک با PAP و بررسی نامه شرکت پتروشیمی اصفهان با موضوع بحران خوراک پتروشیمی اصفهان برگزار کرد که با مصوبه یی درباره مخابرات همراه بود. به این ترتیب، طبق این مصوبه با عنایت به وضعیت اقتصادی مسلط شرکت مخابرات (موضوع بند ط ماده 44 قانون اساسی) در عرصه ارائه خدمات اینترنتی، شورا مقرر کرد در مناطقی از کشور که شرکت های ندا (PAP) آمادگی فعالیت دارند، شرکت مخابرات مجاز به بهره برداری بیش از 10 درصد از ظرفیت بازار نخواهد بود. در مناطقی که شرکت های مزبور پیشنهادی متفاوت از جمله درباره درصد بهره برداری داشته باشند به همره ادله و مستندات به شورا ارائه خواهند داد تا مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرد.

عرضه بلوک آلومینیوم جنوب

فرابورس| معاونت نظارت و عملیات فرابورس از عرضه بلوکی 49درصد از سهام شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به نرخ پایه هر سهم هزار ریال، شنبه 23 اردیبهشت در بازار سوم خبر داد. حسن محمدتبار اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد، 73 میلیون و 500 هزار سهم معادل 49 درصد که از این تعداد 3 میلیون و 675 هزار سهم آن ترجیحی است، به ارزش 73 میلیارد و 500 میلیون ریال و به قیمت پایه هزار ریال شنبه هفته آینده عرضه می کند. وی افزود: این عرضه به صورت یکجا یا نقد و اقساط (40 درصد نقد مابقی اقساط 2ساله) خواهد بود. این شرکت با سرمایه 150 میلیارد ریالی در زمینه تاسیس و ایجاد کارخانجات تولید و ساخت انواع محصولات آلومینیوم و آلیاژهای مربوطه در هر رده از صنعت آلومینیوم و فروش آنها در داخل و خارج فعالیت می کند.