آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۸۹
حادثه
۱۲
رانندگی خطرناک

تصادف اتوبوس خبرنگاران و هنرمندان درآزادراه تهران - تبریز

ایسنا| فرمانده پلیس راه استان زنجان از برخورد یک د ستگاه اتوبوس با کامیون و مرگ راننده اتوبوس خبرداد.

عبدالعلی رشتیانی درباره جزییات این خبر گفت: در ساعت 2:30 بامداد روز دوشنبه اتوبوس مسافربری تبریز به سمت تهران در حال حرکت بود که براثر خواب آلودگی راننده اتوبوس و انحراف به چپ خودرو، این وسیله نقلیه به کامیون برخورد کرد.

وی تصریح کرد: براثر این سانحه رانندگی راننده اتوبوس براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و سه مسافر که مجروح شده بودند در یکی از بیمارستان های استان بستری شدند.

فرمانده پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه راننده ها نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت بیشتری داشته باشند، گفت: متاسفانه تعدادی از رانندگان بی توجه به هشدارهای هر روزه پلیس در شرایطی که امکان رانندگی ندارند اقدام به حرکت در جاده ها می کنند که در بسیاری از موارد خسارات جبران ناپذیری وارد می شود.

وی ادامه داد: خواب آلودگی از جمله مهم ترین دلایل بروز سوانح رانندگی است و بارها توصیه شده که در این شرایط راننده از ادامه مسیر خودداری کرده یا رانندگی را به فرد دیگری محول کند. این اتوبوس که از سوی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تبریز، برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، راهی این شهر شده بود، شامل کاروانی مرکب از 50 تن از نویسندگان، خبرنگاران و هنرمندان تبریزی بود که بامداد دیروز، در حوالی زنجان دچار سانحه شد.