آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۴۱
خبر
۸

سایه روشن

نظرسنجی درباره ریاست مجلس نهم مطهری در صدر، حداد عادل چهارم

سایت خبری تابناک با انجام یک نظرسنجی، شانس ریاست چهار گزینه بر مجلس نهم را مورد ارزیابی قرار داد. بنا بر گزارش تابناک، در این نظرسنجی که در آن 116170 نفر شرکت کردند علی مطهری با حدود 60 درصد (نزدیک 69724 نفر) به عنوان گزینه نخست مخاطبان برای تصدی ریاست مجلس برگزیده شد. محمد حسن ابوترابی، نظر 19966 نفر از افرادی را که در نظرسنجی شرکت کرده بودند (نزدیک 17 درصد) به خود جلب کرد و علی لاریجانی با حدود 14 درصد و 16818 نفر در مکان سوم قرار گرفت. در مقام آخر نیز غلامعلی حداد عادل با حدود 8 درصد؛ 9645 رای را از آن خود کرد.

انتقاد جوانفکر از دستگاه های امنیتی

علی اکبر جوانفکر در سرمقاله دیروز روزنامه ایران (ارگان مطبوعاتی دولت) با عنوان «عبور از توطئه»، ضمن مثبت ارزیابی کردن فضای اقتصادی کشور نوشت: چه دست هایی به کار افتادند تا اقتصاد کشور را به مذاکرات هسته ای گره بزنند؟

دستگاه محترم قضایی در برخورد با اخلالگران بازار سکه و ارز چه عملکردی داشته است؟ مشاور مطبوعاتی رییس جمهور افزود: چرا وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه مسوول شناسایی خیانت کاران گزارش عملکرد خود در این زمینه را به اطلاع افکار عمومی نمی رساند؟ چرا دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور در این خصوص تمرکز کافی برای مقابله با خیانت کاران را نداشته اند؟

رتبه ایران در میان کشورهای خوشحال

فرارو به نقل از روزنامه شرق نوشت: سازمان ملل متحد گزارشی را منتشر کرد که در آن به بررسی وضعیت خشنودی و خوشحالی در بین 100 کشور پرداخته شده است. در این فهرست رتبه های اول تا پنجم از آن مردمان دانمارک، فنلاند، نروژ، هلند و کانادا شد. در این رده بندی ایران بین 100 کشور به رتبه بالاتر از 84 رضایت نداده است! رتبه 83 را ملت خوشحال تر از ما، اندونزی اشغال کرده است و کشور غمگین تر از ما پاکستان در رده 85 قرار دارد.