آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۰۸۳
سیاسی
۲

گزیده اخبار

پیام تبریک رحیمی به نخست وزیر اردن

معاون اول رئیس جمهوری با ارسال پیامی به «فایز الطراونه» ، انتخاب وی را به نخست وزیری اردن تبریک گفت. در پیام تبریک رحیمی به نخست وزیر اردن آمده است: «امیدوارم در دوره جدید تصدی جنابعالی و با عنایت به اراده مسئولان

جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی اردن هاشمی، بیش از پیش شاهد گسترش مناسبات دوجانبه در تمام زمینه های مورد علاقه طرفین باشیم.»

مذاکرات آمانو در تهران یک روزه است

علی اصغر سلطانیه نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای حضور در نشست آمانو و جلیلی وارد تهران شده است، در گفت و گو با فارس گفت: مذاکرات آمانو یک روزه انجام می شود.

برگزاری نخستین کنفرانس الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت در نیمه اول خرداد

رئیس مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت از برگزاری نخستین کنفرانس الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت در روزهای دهم و یازدهم خرداد ماه سال جاری خبر داد. صادق واعظ زاده روز گذشته در یک نشست خبری به تشریح برنامه ها و فعالیت های مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت پرداخت و گفت که نخستین کنفرانس این الگو به منظور تبیین نقشه راه طراحی و تدوین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت در نیمه اول خردادماه برگزار می شود.

6 متهم اصلی پرونده شهادت مولوی جنگی زهی دستگیر شدند

محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: پس از شهادت شهید جنگی زهی 11 نفر مظنون دستگیر شدند که پنج نفر آزاد شدند و شش متهم با اقرار به انجام این ترور، در بازداشت به سر می برند.

وی افزود: بر اساس توضیحات این افراد، مشخص شد که این ترور برنامه ای دقیق بوده که برای طراحی و اجرای آن چندین ماه فکر و دقت شده است. دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اظهار داشت: افراد دستگیر شده حتی توضیح دادند که چه کسی فیلمبرداری صحنه را انجام داده و یکی از آنان نیز نقل کرد که قبل از اجرای عملیات مجموعا 700 میلیون تومان پول میان افراد مباشر و معاون در ترور توزیع شده است.