آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۷
حوادث
۱۹

متهم پرونده با هویت جعلی و ارتباط عاطفی با زنان و دختران مبالغ انبوهی از آنان کلاهبرداری می کرد

دختران جوان در دام کلاهبردار اینترنتی

مردی که با ترفندهای گوناگون پس از ارتباط با دختران و زنان جوان از طریق اینترنت، از آنها کلاهبرداری و فرار می کرد، دستگیر شد.

به گزارش جام جم، سرهنگ مهدی یارندی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز درباره این خبر گفت: در پی مراجعه زن جوانی به پلیس فتای استان البرز و ارائه شکایت مبنی بر این که از طریق یکی از سایت های اینترنتی در دام فردی به نام وحید افتاده که از وی اخاذی و کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی اظهارات این زن معلوم شد او از 3 ماه پیش از طریق یکی از سایت های اینترنتی با این فرد آشنا شده و متهم نیز پس از برقراری روابط عاطفی و چرب زبانی به بهانه های مختلف در چندین نوبت مبلغ 55 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده و ناپدید شده است.

سرهنگ یارندی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با توجه به اظهارات مالباخته برای شناسایی متهم به سایت مورد نظر مراجعه کردند، اما پروفایل متهم به دلیل آن که ردی از خود برجای نگذارد، مسدود شده و قابل دسترسی نبود.

معاون اجتماعی پلیس استان البرز یادآور شد: کارشناسان پلیس در ادامه تحقیقات متوجه شدند متهم با ساختن چندین پروفایل با اسامی گوناگون، از تعداد زیادی از زنان و دختران اخاذی و کلاهبرداری کرده است.سرهنگ یارندی خاطرنشان کرد: سرانجام ماموران با کنترل نامحسوس و بررسی مکرر این سایت اینترنتی و ثبت زمان حضور متهم در سایت، رد این فرد کلاهبردار را در یکی از شهرهای شمالی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را دستگیر و به پلیس فتای استان البرز منتقل کردند.متهم دستگیر شده به کلاهبرداری از زنان و دختران با سوء استفاده از عواطف آنها، چرب زبانی و دادن وعده های دروغین اعتراف کرد و برای ادامه تحقیقات تحویل مراجع قضایی شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز به کاربران بویژه دختران جوان هشدار داد: در فضای مجازی افراد براحتی می توانند تغییر چهره و هویت دهند و با نیت شوم به سراغ شما بیایند. توجه داشته باشید هیچ گاه به این افراد اعتماد نکنید و اطلاعات، تصاویر و فیلم های شخصی خود را در اختیار این افراد قرار ندهید.وی ادامه داد: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با سوءاستفاده از عواطف زنان و برقراری روابط عاطفی از طریق اینترنت، با چرب زبانی و دادن وعده های دروغین مانند ازدواج از آنها کلاهبرداری می کنند.