آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۷۵۵۱
سیاسی
۲

علی لاریجانی با یادآوری اختصاص10 هزار میلیارد تومان به بخش تولید دربودجه مطرح کرد: حل مشکلات بخش های صنعتی و کشاورزی در اولویت کار مسئولان باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی به تصویب قانون حمایت از تولیدات داخلی در بودجه سال 91 اشاره کرد و یادآور شد که 10 درصد بودجه سال 91 به بخش های صنعت، کشاورزی و دامداری اختصاص داده شد.

علی لاریجانی در گفتگو باایسنا، با اشاره به پیشرفت های قم در سال های اخیر اظهار کرد: یکی از دغدغه های مجلس هشتم، تاثیر گذاری اقدامات فرهنگی در جامعه بود.

وی ادامه داد: در این خصوص مجلس شورای اسلامی اهتمام خاصی کرد و روی فعالیت های مدارس علمیه قم و سراسر کشور سرمایه گذاری کرد که خود یکی از کارهای فرهنگی ماندگار و با قوام بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در مجلس هشتم یکی از طرح هایی که برای قم مورد نظر قرار گفت طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به استان بود؛ همچنین پروژه هایی مانند مونوریل، پروژه های آب رسانی و گاز رسانی در قم در حال اجراست، این در حالی است که قم عقب ماندگی هایی دارد، لذا باید روند توسعه و عمران و آبادانی در قم ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» توسط مقام معظم رهبری افزود: بخش های صنعتی، دامداری و کشاورزی شرایط نیمه راکدی دارند و با توجه به شرایط موجود حل مشکلات این بخش باید یکی از اولویت های دولت باشد.

لاریجانی بیان کرد: در سال جاری مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی را داشته است که می توان به تصویب قانون حمایت از تولیدات داخل در بودجه سال 91 اشاره کرد.

وی گفت: در این لایحه 10 درصد بودجه کشور به بخش های صنعت، کشاورزی و دامداری اختصاص داده شد و همچنین مبالغی از بانک مرکزی در اختیار آنها به صورت وام قرار داده شد که این گام دوم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر این دو مصوبه مجلس به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات موجود را حل خواهد کرد؛ همچنین در قانون هدفمندی یارانه ها 10 هزار میلیارد تومان به بخش تولید اختصاص داده شد.