آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۲۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

سفیر ژاپن در تهران: برخلاف تحریم ها، سطح مبادلات با ایران را حفظ می کنیم

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی گفت: سعی می کنیم به رغم همه تحریم های موجود سطح مبادلات اقتصادی با ایران را حفظ کنیم.

«کینچی کومانو» روز سه شنبه در حاشیه ششمین کارگاه مدیریت منابع آب ایران و مدیریت سدها در شیراز در گفت وگو با ایرنا افزود: ما از ادامه تحریم های غرب علیه ایران رنج می بریم، این مسئله نه تنها برای ایران، بلکه برای شرکت هایی که قصد توسعه مبادلات با ایران را دارند، مشکل به وجود می آورد و به ویژه توسعه دامنه تحریم ها به بانک ها، دریافت ها و پرداخت های بین المللی را قدری دشوار می سازد.

وی گفت: در عین حال ژاپن همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی را تداوم بخشیده و از جمله این همکاری ها طرح کارون 3 است و تجربیات خوبی در این طرح بین متخصصان ایرانی و ژاپنی مبادله شد.

«کومانو» ادامه داد: برخی از طرح هایی که سرمایه گذاران و متخصصان ژاپن در ایران در آن مشارکت داشته اند به اتمام رسیده و از آن بهره برداری شده است.

وی گفت: همکاری در زمینه ایده ها و تجارب فنی و مهندسی و طرح های اقتصادی از جمله سطوحی است که ما از آن استقبال می کنیم.

«کومانو» درباره تحریم نفت ایران از سوی کشورهای غرب گفت: داد و ستد نفت بین ایران و ژاپن علی رغم این تحریم ها تاکنون ادامه داشته است اما می تواند بهتر باشد.

سفیر ژاپن در تهران در پایان گفت: کمپانی های خصوصی نفتی که با ایران قرارداد دارند مسائل زیادی را در نظر می گیرند که از جمله مسائل بین المللی و پیرامونی است.