آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۲۲
شهرستان ها
۱۱

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه مازندران: علت مرگ دانشجوی تربیت بدنی نبود امکانات بود

بابلسر- خبرنگار کیهان:

به دنبال مرگ منصور فیروزی دانشجوی نخبه شیرازی در دانشگاه مازندران اظهارات ضد و نقیضی درباره مرگ وی منعکس شد.

در این خصوص خبرنگار کیهان برای اطلاع از چگونگی این اتفاق با مسئولین این دانشگاه مصاحبه کرد.

در همین راستا معاون دانشجویی دانشگاه مازندران با ابراز تاسف از این واقعه به خبرنگار کیهان گفت: حدود ساعت 4 بعدازظهر چهارشنبه 27 خرداد به بنده خبر داده شد، دانشجویی در خوابگاه شهید نواب صفوی دچار عارضه مغزی شده است.

با مراجعه به بیمارستان اقدامات اولیه نسبت به احیاء وی انجام شد، ولی نبود امکانات در بیمارستان شفای بابلسر سبب شد که برای سرویس دهی بهتر منصور فیروزی به بخش ICU بیمارستان 17شهریور آمل انتقال داده شود. تیم پزشکی ایشان با تشخیص نوع بیماری در ناتوانی در عمل جراحی، فقط با اتکا به معجزه بسنده کردند.

در همین زمینه با رئیس مرکز بهداشت دانشگاه مازندران صحبت کردیم. کلانتری ضمن تایید خبر مرگ مغزی فیروزی، گفت: ما به عنوان مرکز بهداشت اقدامات لازم و ضروری را مطابق با شرح وظایف دانشگاهی و پزشکی انجام داده ایم، مرگ پیش آمده کاملا اتفاقی بوده و علت مرگ نوعی بیماری مادرزادی نایاب اعلام شد که یا باید با تشخیص های کلینیکی به صورت اتفاقی معلوم شود یا با افتادن اتفاق به آن بیماری پی برده شود.

گفتنی است منابع متعدد خبری در خصوص مرگ این دانشجوی نخبه دانشگاه مازندران اظهارات ضد و نقیضی داشته اند و برخی از منابع از سهل انگاری مسئولان دانشگاه به دلیل عدم حمایت مالی از منصور فیروزی که تمکن مالی برای درمان نداشته، را عامل مرگ وی یاد کرده اند.