آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۲۵
سیاسی
۲

جنجال بر سر اعتبارنامه

اعتراض یک منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی به تایید اعتبارنامه منتخب مبارکه و طرح اتهاماتی علیه وی منجر به آن شد که این منتخب استان اصفهان، به تمامی اعتبارنامه 30 منتخب حوزه تهران اعتراض کند.

به گزارش جام جم، در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی مهدی کوچک زاده در تذکری به هیات رئیسه نسبت به پرونده علی ایرانپور، نماینده مبارکه اعتراض کرد و با عذرخواهی از مردم این حوزه انتخابیه که به این کاندیدا رای داده اند، گفت: منتخب مبارکه پرونده دارد و 3 ماه و یک روز زندان داشته و به 6 ماه زندان محکوم شده است.

این اظهارات کوچک زاده با واکنش رئیس موقت مجلس روبه رو شد و لاریجانی از کوچک زاده خواست که این گونه صحبت نکند.

کوچک زاده نیز در ادامه گفت: منتخب مبارکه یک جا به اعتبارنامه 22 نفر از منتخبان تهران اعتراض کرده و این یک گروکشی است که این منتخب انجام داده است.

پس از این اظهارات، منتخب مردم مبارکه نیز در تذکر ماده 77 در دفاع از خود با بیان این که به عنوان اصولگرای مستقل با 31 سال سن وارد مجلس شده است، از مردم تهران به دلیل انتخاب این منتخب تهران عذرخواهی کرد و گفت: امروز با صدای بلند اعلام می کنم تمامی اتهاماتی که علیه من وارد شده، کذب محض است و بنده آن را ثابت خواهم کرد.

بیژن نوباوه، منتخب مردم تهران با اشاره به این اقدام منتخب مبارکه به خبرنگار ما گفت: اعتراض منتخب مبارکه به تمامی منتخبان تهران اشکال آیین نامه است که یک نفر می تواند به تنهایی منتخبان کل پایتخت را زیر سوال ببرد.