آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۹
سیاسی
۲

باهنر: اختلاف سلیقه میان اصولگرایان، طبیعی است

نایب رئیس مجلس با اشاره به برخی اختلافات میان اصولگرایان در مجلس گفت: اکثریت مجلس نهم را اصولگرایان تشکیل می دهند که در مباحث اعتقادی مانند ولایت فقیه با یکدیگر هم نظر هستند، اما به طور حتم اختلاف سلایقی نیز وجود دارد که این موضوع امری طبیعی است.

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر دیروز در نشستی خبری اظهار کرد: اصولگرایان می توانند با توجه به اختلاف نظرهایی که با هم دارند در یک مجموعه، عملکرد مثمر ثمری انجام دهند، ولی باید به این نکته توجه کنند که اگر با یکدیگر رقابت می کنند پیشرفت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را نیز در این رقابت در نظر داشته باشند و در چارچوب اخلاق اسلامی با یکدیگر رفتار کنند. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره نامزدی حداد عادل در انتخابات ریاست مجلس گفت: وی یک چهره فرهیخته و علمی در جامعه است و توانست در انتخابات دور اول رای بسیار خوبی را در حوزه انتخابیه تهران به خود اختصاص دهد؛ لذا پرداختن به مباحث مربوط به انتخابات داخلی مجلس را به صلاح نمی دانم، اما اعتقاد دارم که حداد نباید در دور دوم انتخابات ریاست مجلس شرکت می کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اولویت های مجلس نهم افزود: تورم سنگینی که در حال حاضر در جامعه حکمفرماست و طبقات ضعیف و متوسط را آزار می دهد از مهم ترین موضوعاتی است که در مجلس نهم باید در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره تبدیل نظام ریاستی به پارلمانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: تغییر در روند اداره کشور با توجه به قانون اساسی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده بعید به نظر می رسد و مانند انتخابات گذشته، مردم رئیس جمهور را انتخاب خواهند کرد. باهنر درخصوص انتشار اخباری مبنی بر تصمیم حزب موتلفه اسلامی برای حضور مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسین به عنوان یک تشکل سیاسی دارای فعالیت های سیاسی گسترده ای است و همواره بر این موضوع تاکید دارد که اصولگرایان باید به یک اتحاد جمعی در صحنه سیاسی دست یابند. وی افزود: جامعه اسلامی مهندسین تاکید دارد که اصولگرایان هیچ موقع از وحدت ضرر نکردند، از این رو این که تشکل های وابسته به جریان اصولگرایی به صورت مستقل وارد انتخابات شوند، صلاح نمی دانیم؛ البته معنی و مفهوم این جمله این نیست که همه اصولگرایان در یک محور حرکت کنند.