آرشیو چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۴
ایران
۱۵

جاده جنگل ابر برای محیط زیست خطری ندارد

مجوز سازمان محیط زیست برای احداث جاده در میان جنگل ابر شاهرود دغدغه و نگرانی هایی را در بین مردم دوستدار طبیعت و کارشناسان به وجود آورده و آنها خواستار معرفی بیشتر نحوه اجرای طرح جاده جنگل ابر و مشخصات فنی آن از سوی دستگاه های ذی ربط هستند.

به گزارش ایرنا، برخی اعتقاد دارند به دنبال احداث جاده ها در مناطق مختلف، مدیریت قوی در حفظ و حراست از جنگل ها و محیط زیست دیده نشده است و بویژه پس از بهره برداری از این جاده ها، تعرض سودجویان با نفوذ به هر شکل ممکن، در همه این مناطق صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در این باره به ایرنا گفت: بازسازی جاده جنگل ابر در محدوده استحفاظی شاهرود در همان مسیر قبلی بدون هیچ گونه تغییر و تخریب محیط زیست انجام می شود.

حمید ظهرابی افزود: جاده جنگل ابر در شکل فعلی بدون تعریض، در حوزه شاهرود آسفالت می شود. در اجرای این طرح، از هرگونه صدمه دستگاه های ذی ربط استان سمنان به محیط زیست جنگل ابر به طور جدی جلوگیری می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عرض مسیر جاده جنگل ابر در منطقه علی آباد در استان گلستان نسبت به مشخصات فعلی تغییر خواهد یافت یا خیر، گفت: در بخشی از مسیر این جاده که در علی آباد کتول در منطقه شیرین آباد واقع است، جاده درجه یک روستایی احداث می شود. وی در عین حال گفت: از کم و کیف این طرح که دستگاه های حوزه راهسازی در استان گلستان در حال اجرای آن هستند، اطلاعی ندارد.

کاظم جلالی، نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش گفت که احداث جاده علی آباد از مسیر جنگل ابر به شاهرود هیچ گونه ضرری برای محیط زیست ندارد و در اجرای این طرح درختان در حداقل میزان ممکن قطع خواهد شد.

جنگل ابر از نگاه بسیاری از گردشگران، دارای یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعت ایران و جهان است و حفظ آن به عنوان بخشی از میراث طبیعی ایران زمین، همواره مورد تاکید مردم و کارشناسان بوده است.