آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۷
فرهنگ و هنر
۵

پیکر این هنرمند نقاش؟ پس از 15 روز از درگذشتش توسط همسایه ها پیدا شده است

درگذشت منصوره حسینی در تنهایی

روز گذشته خبر درگذشت منصوره حسینی، نقاش مشهور نوگرای کشورمان در حالی منتشر شد که او 17 روز قبل از دنیا رفته بود و همسایگان بعد از 15 روز متوجه فوت او شدند.

به گزارش ایسنا حسینی که به دلیل بیماری قلبی و کهولت سن چند بار در بیمارستان بستری شده بود، 17 روز پیش در منزلش درگذشت و از آنجا که در تنهایی زندگی می کرد روز پنجشنبه هشت تیر، درست 15 روز پس از درگذشتش، توسط همسایگان جسد او به پزشکی قانونی منتقل شد.

منصوره حسینی سال 1305 در تهران متولد شد و سال 1328 لیسانس نقاشی خود را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد، سپس سال 1338 از آکادمی هنرهای زیبای رم مدرک گرفت.

او از نخستین هنرمندان ایرانی است که در دوسالانه ونیز حضور پیدا کرد و سال 1336 نگارخانه «وانتاجو» در شهر رم نمایشگاهی از 19 پرده نقاشی او را به تماشا گذاشت و گزارشگر هنری روزنامه دومنیکا در این باره نوشت: «به نظر می رسد که منصوره، نقاش آینده دار ایرانی و مهمان عاشق رم، هوشمندانه از «مکتب رم» بهره گرفته و حال و هوای نقاشی ما را با پیچیدگی تزئینی و خیالی نقاشی قدیم ایرانی درآمیخته است.»

منصوره حسینی نخست با الهام از خط کوفی دست به ابداعات جدید زد سپس خطوط ابداعی خود را تبدیل به یک ویژگی سبک شناختی و زیبایی شناسانه خاص کرد.

حسینی عضو پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران بود.