آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۹
جامعه
۱۷

دانش آموزان امسال شیر بدون نان می خورند

هر چند با وجود افزایش قیمت شیر و لبنیات، کمیته ملی شیر مدارس آموزش و پرورش این بسته غذایی با ارزش را از فهرست تغذیه ای دانش آموزان در سال تحصیلی 92 91 حذف نکرده و 250 میلیارد تومان اعتبار هم برای این بسته درنظر گرفته است، اما این تلاش برای توزیع «نان غنی شده» به نتیجه نرسیده و نان همچون سال های 89 و 90، امسال هم اعتباری ندارد.

علیرضا کریمیان، دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور در گفت وگو با ایسنا، از اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای شیر یارانه ای مدارس در سال تحصیلی 92 91 خبر داد و گفت: امسال بیش از 13 میلیون دانش آموز تحت پوشش توزیع شیر یارانه ای مدارس قرار می گیرند.

به گفته کریمیان، در برنامه ریزی صورت گرفته برای شیر مدارس، امسال مقرر شده علاوه بر دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی، تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه نیز تحت پوشش قرار بگیرند. همچنین مهد های کودک تحت پوشش بهزیستی و فرهنگیان شاغل در مدارس نیز امسال در فهرست دریافت کنندگان شیر رایگان قرار دارند.

دبیر کمیته ملی شیر مدارس از ارسال دستورالعمل یکسان توزیع شیر یارانه ای به استان ها خبر داد و گفت: با توجه به این که این دستورالعمل در تیرماه به استان ها ابلاغ شده، لذا فرصت کافی برای عقد قرارداد با کارخانجات شیر وجود خواهد داشت و براساس برنامه ریزی صورت گرفته، توزیع شیر یارانه ای از دهه اول مهرماه در مدارس آغاز خواهد شد.