آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۹
جامعه
۱۷

افزایش مرخصی زایمان مادران شاغل، هنوز در حد پیشنهاد

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت از بازنگری در قانون ترویج تغذیه با شیر مادر خبر داد و گفت: پیشنهادهای لازم برای افزایش مرخصی زایمان مادران و همچنین لحاظ مرخصی برای پدران به دولت ارائه شده است.

به گزارش مهر، سیدحامد برکاتی افزود: لایحه ای توسط وزارت بهداشت به دولت ارسال شده است که بر اساس آن، درخواست افزایش مرخصی زایمان برای مادران به 9 ماه و همچنین لحاظ مرخصی به مدت 10 روز کاری برای پدران را ارائه کرده ایم.

وی اظهار کرد: در این لایحه پیشنهاد مرخصی برای مادرانی که فرزندان دوقلو یا بیشتر به دنیا آورده اند، 12 ماه و برای پدران یک ماه ارائه شده است. همچنین پیشنهاد شده تا پالس شیردهی تا یک سال از یک ساعت به دو ساعت افزایش یابد.

برکاتی گفت: بر اساس قانون جدید ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران شیرده، پیشنهاد کرده ایم تا مهدهای کودک در جوار محل کار کارکنان خانم برای کودکان زیر دو سال، در نظر گرفته شود.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت افزود: پرورش کودک یکی از مباحثی است که بسیار اهمیت دارد، بر این اساس افزایش مرخصی زایمان مادران از شش ماه به 9 ماه و همچنین درخواست مرخصی برای پدران را مطرح کرده ایم.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین مطالعه کشوری، مقدار کم وزنی در کودکان تا پنج سال کشور، حدود 4 درصد، کوتاه قدی 6 درصد و لاغری 4 درصد است که این وضع نسبت به سال های 78 و 83 بهتر شده است.