آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۹
حوادث
۱۹

شلیک پلیس به دزد حرفه ای

دزد حرفه ای که با تشکیل یک باند، خودروهای مدل بالاو اموال منازل را سرقت می کرد، با خودروی دزدی در منطقه حصارک کرج دستگیر شد.

به گزارش جام جم، چند روز پیش ماموران کلانتری 42 حصارک هنگام گشتزنی در منطقه حصارک بالابه یک دستگاه خودروی ماکسیما ظنین شده و آن را تعقیب کردند.

در جریان این تعقیب و گریز نامحسوس، ماموران به استعلام از سامانه راهنمایی و رانندگی استان البرز پرداخته و متوجه شدند این خودرو چند روز پیش سرقت شده است.

در پی این تعقیب و گریز و بی توجهی راننده ماکسیما به اخطارها، ماموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح به سمت خودروی ماکسیما شلیک و راننده آن را دستگیر کردند. به این ترتیب خودروی مسروقه به پارکینگ پلیس و راننده زخمی آن به مرکز درمانی انتقال یافت. در مرحله بعدی ماموران به تحقیق از دزد زخمی پرداختند. او در اعترافاتش گفت: در زمینه سرقت لوازم منزل و خودرو فعالیت دارم و چند بار نیز به اتهام سرقت های مشابه دستگیر و زندانی شده ام. روز دستگیری نیز در صدد شناسایی خانه ای برای سرقت بودم.

متهم اضافه کرد: من و همدستانم باندی را تشکیل داده و علاوه بر خودروهای مدل بالا، اموال منازل را نیز می دزدیدیم. وی با اشاره به تقسیم پول های به دست آمده از اموال دزدی میان اعضای باند، یادآور شد: خودروهای دزدی نیز چند روزی در اختیار اعضای باند قرار می گرفت.

کشف اموال مسروقه مردم از مخفیگاه دزدان

در پی اظهارات دزد زخمی، ماموران با هماهنگی قضایی به مخفیگاه آنها که خانه ای در جنوب شهر بود، اعزام شده و اموال دزدی را کشف و به مرکز پلیس منتقل کردند تا مالباخته ها شناسایی و اموال کشف شده به آنها تحویل داده شود.

بنابراین گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری اعضای فراری این باند و مشخص شدن جرایمشان ادامه دارد.