آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۶۸۰
ورزش
۲۴
چهره

روح الله عسگری با قدرت المپیکی شد

در فاصله یک هفته تا پایان مهلت کسب سهمیه المپیک برای دوومیدانی کاران، روح الله عسگری با شکستن رکورد ملی 110 متر با مانع، نام خود را در میان المپین های ایران اضافه کرد.

در دومین روز از چهارمین دوره رقابت های دوومیدانی ستارگان آسیا در قزاقستان و پس از اینکه رضا قاسمی با شکستن رکورد ملی، نخستین دونده 100 متر ایران در بازی های المپیک لقب گرفت، روح الله عسگری، در شرایطی که کمتر کسی باور به توانایی او برای رسیدن به سهمیه المپیک داشت، با رکوردی بی نظیر جواز حضور در بازی های لندن را به دست آورد.

عسگری، دارنده دو مدال برنز آسیا و دونده ای که سال ها است رکورددار دوی 110 متر با مانع ایران است، در رقابت های آلماتی قزاقستان با زمان 13 ثانیه و 50 صدم ثانیه هم به مدال طلارسید، هم رکورد خودش و ایران را به میزان 18 صدم ثانیه بهبود بخشید و هم توانست به رکورد ورودی الف برای بازی های المپیک لندن دست پیدا کند. عسگری با این رکورد ارزشمند پس از احسان حدادی تنها دوومیدانی کار ایرانی است که با رکورد ورودی الف به بازی های لندن خواهد رفت.

او همچنین در صورت حضور در بازی ها نخستین ایرانی خواهد بود که در ماده 110 متر با مانع در بازی های المپیک حاضر می شود. البته از میان 9 دوومیدانی کاری که تاکنون توانسته اند برای حضور در بازی های لندن ورودی کسب کنند، 5 نفر دیگر نیز به جز عسگری از جمله نخستین ها در نوع خود هستند.