آرشیو سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۶۸۵
بورس - جهان
۱۱

افزایش قیمت جهانی نفت با یک اعتصاب

بورس جهانی - به دنبال عدم توافق شرکت های نفتی نروژ با نمایندگان اتحادیه های کارگری این کشور برای پایان بخشیدن به اعتصاب کارگران فعال در حوزه نفت و انرژی، بهای نفت در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت.

به دنبال عدم توافق شرکت های نفتی نروژ با نمایندگان اتحادیه های کارگری این کشور برای پایان بخشیدن به اعتصاب کارگران فعال در حوزه نفت و انرژی، بهای نفت در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت.

به گزارش بورس نیوز به نقل از خبرگزاری بلومبرگ از سنگاپور، در معاملات آنلاین بازار نیویورک در آسیا بهای هر بشکه نفت خام سبک تگزاس برای تحویل در ماه آگوست، با 58 سنت افزایش نسبت به روز جمعه به 03/85 دلار رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 6/0 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، به قیمت 77/99 دلار در بازار معاملات آتی ICE خرید و فروش شد.

در هفته گذشته انتشار آمار اشتغال در آمریکا که حکایت از عدم ایجاد فرصت های شغلی کافی در این کشور داشت موجب شد که بهای نفت در بازار نیویورک به یکباره کاهشی 2/3 درصدی را تجربه کند. با توجه به اینکه آمریکا هنوز هم بزرگ ترین کشور مصرف کننده نفت در جهان به شمار می رود، پیش بینی می شود که این آمار، در هفته جاری بازار را به رکود بکشاند، اما خبر ادامه اعتصاب کارگران نروژی حداقل به طور موقت از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد.