آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۱
جهان
۶

شلیک ناو آمریکایی به یک قایق در خلیج فارس

یک مقام کنسولی آمریکا در دبی خبر مربوط به کشته شدن یک نفر بر اثر شلیک ناو آمریکایی به یک قایق در سواحل امارات را تایید کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام کنسولی آمریکا در دبی گفت: یک کشتی آمریکایی روز دوشنبه با شلیک به یک قایق کوچک در سواحل امارات متحده عربی باعث کشته شدن یک نفر و مجروح شدن سه نفر شد. این مقام آمریکایی جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما براساس این گزارش به نظر می رسد قایق اشتباها به عنوان تهدید تلقی شده و مورد هدف قرار گرفته است بعد معلوم شد مسافران این قایق هندی بوده اند.

از همین رو دیروز هند از امارات متحده عربی خواست تا درمورد شلیک به سوی قایق حامل ماهیگیران هندی تحقیق کند. به گزارش ایرنا، سید اکبرالدین، سخنگوی وزارت خارجه هند با اعلام این مطلب، افزود: سفیر هند در ابوظبی از مسئولان امارات متحده عربی خواسته است تا درمورد این واقعه تاسف بار در آب های برون ساحلی این کشور تحقیق کند. مقام های آمریکا مدعی شده اند که این کشتی پس از نادیده گرفتن هشدارها برای نزدیک نشدن به یک ناو جنگی آمریکایی، هدف قرار گرفته است.

اتفاقی که روز دوشنبه درخلیج فارس رخ داد ناگهان درصدر خبرگزاری های جهان قرار گرفت و شبح یک جنگ جدید در منطقه را تداعی کرد. گرچه بعد معلوم شد که این اتفاق از روی خطا و اشتباه صورت گرفته است اما اعزام نیروهای جدیدتر آمریکایی به منطقه به صورت طبیعی تنش ها را افزایش می دهد. به گزارش فارس، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد به منظور مطمئن شدن از این موضوع که همیشه دو ناو هواپیمابر در خلیج فارس داشته باشد چندماه زودتر یک ناو هواپیما بر دیگر خود را به منطقه خاورمیانه اعزام می کند. جورج لیتل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ناو هواپیمابر یو اس اس استینیس تا آخر تابستان سال جاری به خلیج فارس اعزام می شود.از سوی دیگر مقامات آمریکایی اعلام کردند پنتاگون در حال ساخت یک ایستگاه راداری دفاع موشکی در محلی محرمانه در کشور قطر است.