آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۷۰۱
صنعت و معدن
۳

طرح جامع فولاد تا دو ماه آینده نهایی می شود

گروه صنعت و معدن - رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از نهایی شدن طرح جامع فولاد تا دو ماه آینده خبر داد.

فریدون احمدی اظهار کرد: طبق زمان بندی انجام شده این طرح باید در شش ماهه اول سال نهایی شود؛ بنابراین دو ماه دیگر برای تکمیل این طرح فرصت داریم.

وی تصریح کرد: هم اکنون این سند در حال بررسی است؛ اما ممکن است نیاز به ویرایش های بیشتری داشته باشد که به مرور و تا پایان سال انجام می شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: طرحی به عنوان طرح جامع فولاد در کشور تعریف شده که طبق آن یک برنامه راهبردی برای ایمیدرو تعیین شده است. وی با اشاره به اینکه این سند هم اکنون تدوین شده و مراحل بازنگری آن در حال انجام است، عنوان کرد: این سند تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ اما باید با سند بالادستی خود که سند جامع صنعت، معدن و تجارت است هماهنگ شود؛ بنابراین نیازمند بازنگری محدود است و ما براساس آن عمل می کنیم. احمدی با بیان اینکه در انتظار نهایی شدن سند جامع صنعت، معدن و تجارت هستیم که تطابق لازم را با آن انجام دهیم، افزود: جهت گیری ها در طرح جامع فولاد حرکت به سمت خودکفایی در تولید و سپس صادرات فولاد است. رییس ایمیدرو به «ایرنا» گفت: امروز نیز براساس طرح فراز پیگیری های لازم در حوزه فولاد در حال انجام است، ما نیز سرمایه گذاری هایی که از زمان آغاز اجرای طرح فراز آماده شده بود را ادامه می دهیم و به نوعی نیز آن را عملیاتی کردیم.