آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۷۰۱
استان ها
۲۳

از گوشه و کنار

صدور 400 میلیون دلار کالااز فارس

دنیای اقتصاد- شیراز – محمد صداقت: کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: 3 هزار و 500 بازرگان فعال سالانه بیش از 400 میلیون دلار کالای کشاورزی و تولیدات صنعتی را از این استان صادر می کنند.

به گفته مهندس سفری وجود 140 هزار واحد صنفی در چرخه بزرگ اقتصادی و فن آوری و سرمایه گذاری خارجی در این استان نقش مهمی در تولید برای صادرات دارد.

وی اظهار کرد: فارس با دارا بودن ذخایر سنگ های تزیینی و مواد معدنی، محصولات باغی و زراعی، صنایع سبک و سنگین پیشرفته دارای قدرت بالقوه در صادرات محصولات مختلف از جمله سنگ های تزیینی، فرش دستباف، گبه، عصاره شیرین بیان، گیاهان دارویی، بادام، خرما و انجیر می باشد که این محصولات به 99 کشور جهان صادر می شود.

افزایش 12 درصدی جابه جایی مسافر در بندر لنگه

دنیای اقتصاد– بندرعباس – کاظم محمدیان: مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از افزایش 12 درصدی جابه جایی مسافر در بندر لنگه خبر داد و گفت:

در بندر لنگه در دو بخش مسافری داخلی و خارجی فعالیت مسافری وجود دارد که در سال جاری حدود 168 هزار مسافر از طریق این بندر جابه جا شدند. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان، اسماعیل مکی زاده افزود: در بخش سفرهای دریایی خارجی در هفته دو روز این سفرها انجام می شود که روزانه 600 نفر به کشور امارات متحده عربی سفر می کنند.

وی گفت: در بخش سفرهای داخلی نیز مسافران در مسیرهای بندر چارک به کیش، بندر آفتاب به کیش و بندرلنگه به کیش با 5 فروند شناور با ظرفیت جمعا 300 صندلی تردد می کنند. مکی زاده افزود: بندر لنگه دارای 500 متر اسکله و یک رمپ فلزی مسافری است که در آن فعالیت های تجاری و مسافری صورت می گیرد.

افتتاح 4 تقاطع غیرهمسطح جدید در کرمانشاه

دنیای اقتصاد – کرمانشاه – الهام اکبری: استاندار کرمانشاه از ایجاد چهار تقاطع غیرهمسطح جدید در شهر کرمانشاه خبر داد.

مهندس سید دادوش هاشمی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گفت: با تصویب و اجرای چهار تقاطع غیرهمسطح جدید درمحل گره های ترافیکی شهر کرمانشاه مشکلات تردد درون شهری کاهش می یابد.