آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۷۰۱
فرهنگ و هنر
۳۲
هفت هنر جهان

«شوالیه تاریکی» در هفت روز 374 میلیون دلار فروخت

فیلم ابرقهرمانی «شوالیه تاریکی برمی خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان با وجود کشتار کلورادو همچنان پرفروش ترین فیلم دنیا است.

به گزارش خبرآنلاین، تا اینجا فروش سومین و آخرین فیلم سه گانه بتمن کریستوفر نولان در آمریکای شمالی کمی کمتر از «شوالیه تاریکی» فیلم قبلی این مجموعه است که کارشناسان فروش حداقل بخشی از آن را به خاطر کشتار هفته قبل در یک سالن سینما هنگام نمایش این فیلم می دانند.

«شوالیه تاریکی برمی خیزد» در هفت روز اول اکران در ایالات متحده و کانادا 8/224 میلیون دلار فروخت. این در حالی است که «شوالیه تاریکی» سال 2008 در این مدت 6/236 میلیون دلار به دست آورد.

اینکه تیراندازی در کلورادو چقدر بر میزان فروش «شوالیه تاریکی برمی خیزد» تاثیر گذاشت، دقیقا مشخص نیست، اما یک تحقیق نشان می دهد بین 20 تا 25 درصد تماشاگران در آمریکای شمالی با توجه به اتفاق هفته پیش، درمورد رفتن به سینما و دیدن این فیلم دچار تردید شده اند.

به نظر می رسد کشتار کلورادو به فروش فیلم در سطح بین المللی لطمه نزده است. «شوالیه تاریکی برمی خیزد» از پنج شنبه در چند بازار مهم افتتاح شد و در مجموع 44 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم در سطح بین المللی 2/149 میلیون دلار و فروش جهانی آن با حساب بازار آمریکای شمالی 374 میلیون دلار شده است.