آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۶۰
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

فرمول تعیین رهن و اجاره، تنها بستگی به نظر مالکان دارد بخشی از اظهارات مصطفی قلی خسروی است. وی درباره مبنای تعیین میزان ودیعه اظهار کرد: این رقم در برخی موارد یک چهارم، یک پنجم یا یک ششم است و مقدار آن بستگی به نظر مالکان دارد. مالکان بر اساس صلاح و خواست خود سقف پرداخت ودیعه را تعیین کرده و بعضا مشاوران املاک هم رقم هایی را پیشنهاد می دهند و مالک و مستاجر بر سر آن توافق می کنند.

توقف واردات گوشت گوساله پاکستانی را علی خندان، رییس اتحادیه گوشت گاوی، عنوان کرده و با بیان اینکه هم اکنون برای تامین گوشت مشکلی وجود ندارد، گفت: روزانه 300 تن گوشت گوساله در تهران عرضه می شود. قیمت گوشت گوساله در دو هفته اخیر به دلیل کمبود دام و گران شدن علوفه با درصدی افزایش همراه بوده است.

کاهش تولید پیاز را گران کرد، دلیلی است که حسین مهاجران، رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان، برای گرانی پیاز در مقایسه با سال های گذشته ذکر کرده و گفته است: چهار مرکز در فصل تابستان پیاز تولید می کنند که افزایش تولید در چند سال گذشته که منجر به کاهش قیمت و متضرر شدن کشاورزان شد، موجب شد میزان کشت پیاز در سال جاری کاهش یابد.

پایان مرداد آخرین موعد پرداخت تسهیلات: در شرایطی که دلیل اصلی کاهش تولید خودرو بحران نقدینگی خودروسازان و قطعه سازان بوده است، حدود یک ماه پیش کارگروه حمایت از تولید تسهیلات 2000 میلیارد تومانی را جهت خروج صنعت خودرو از بحران تصویب کرد. حدود دو هفته پیش نیز این مصوبه با امضای معاون اول رییس جمهوری به رییس کل بانک مرکزی ابلاغ و مقرر شد تسهیلات یادشده حداکثر تا پایان مردادماه پرداخت شود.