آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۴۹
تولید
۷

خبر

حمایت غیر مستقیم از صادرات تخم مرغ

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با توجه به صریح نبودن اعتبار جایزه صادراتی در بودجه امسال، پرداخت آن انجام نمی شود و تنها حمایت غیر مستقیم از صادرات انجام می گیرد.این وزارتخانه در پاسخ به اظهارات یکی از فعالان این حوزه مبنی بر عدم پرداخت جوایز صادرات تخم مرغ تصریح کرد: در بودجه سال جاری کشور اعتباری برای تشویق صادرات به طور صریح تخصیص نیافته است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، با توجه به این که مقرر بوده مشوق های صادراتی (جوایز صادراتی) برای یک دوره کوتاه مدت ارائه شود و با سپری شدن 10 سال از موضوع و با رعایت قانون برنامه پنجم توسعه کشور مقرر گردید در سال جاری فقط حمایت غیر مستقیم از صادرات صورت پذیرد.

توافق ایران و پاکستان بر سر مبادله پایاپای گندم

یک مقام ارشد پاکستان از توافق ایران و پاکستان برای مبادله پایاپای یک میلیون تن گندم با قیمت بیش از 300 دلار در هر تن خبر داد.

به گزارش رویترز، پاکستان با قیمت پیشنهادی ایران برای مبادله پایاپای یک میلیون تن گندم موافقت کرده است.بر اساس این گزارش، پیشنهاد مبادله پایاپای گندم پاکستان با کود شیمیایی ایران در ماه مارس 2012 میلادی مطرح شده بود ولی به علت اختلاف

بر سر قیمت و کیفیت گندم صادراتی پاکستان مذاکرات در این خصوص به نتیجه نرسیده بود.

قرار است پیش از بارگیری محموله های گندم پاکستان به سوی ایران، کارشناسان ایرانی برای بازرسی کیفیت گندم صادراتی به اسلام آباد سفر کنند.