آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۴۹
بورس
۸

خبر

تعطیل 5 روزه بورس منوط به تعطیل بانک هاست

مدیر نظارت بر بورس ها گفت: اگر در روزهای 7 تا 11 شهریور بانک های تهران تعطیل باشند بورس های اوراق بهادار، فرابورس و بورس کالاهم تعطیل می شوند در غیر این صورت همه بورس ها فعال خواهند بود.

محمودرضا خواجه نصیری در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام تعطیلی تهران در روزهای 5 تا 11 شهریور به دلیل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها، آیا بورس های کشور هم تعطیلی خواهند بود؟ اظهار داشت: هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده و قرار است طی هفته جاری شورای عالی بورس یا سازمان بورس در این مورد تصمیم گیری کنند.

دومین عرضه سرمایه گذاری صنعت نفت

دومین عرضه عمده سرمایه گذاری صنعت نفت درسال جاری سه شنبه جاری با 66/7 درصد انجام می شود. تامین اجتماعی هم 31 مرداد، 87 درصد سهام کاشی نیلو را روانه میز فروش می کند. درپی عرضه عمده و 4/57 میلیارد تومانی 07/35 درصد سهام سرمایه گذاری صنعت نفت که 27 تیر به قیمت هر سهم هزار و 927 ریال انجام و توسط سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت خریداری شد، این شرکت بورسی شاهد دومین عرضه در سال جاری خواهد بود. به این ترتیب خدمات مهندسی ری سامان که فروشنده و سرمایه صنعت نفت خریدار بلوک فوق بود باز هم 66/7 درصد سهام سرمایه گذاری نفت (معادل 65 میلیون و 95 هزار و 598 سهم) را سه شنبه آینده روی میز فروش می گذارد تا با این معامله به طور کامل از ترکیب سهامداری این شرکت بورسی 85 میلیارد تومانی خارج شود.