آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۸۳
اخبار اقتصادی
۴

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد: تشکیل کارگروه ویژه کمک به تولیدکنندگان بخش کشاورزی

کارگروه ویژه کشاورزی در مجلس، با تهیه دستورالعملی، وام های کم بهره و بلاعوض به تولیدکنندگان بخش کشاورزی پرداخت می کند.

محمد اسماعیل نیا نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با مهر درخصوص برنامه های کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای کمک به تولیدکنندگان بخش کشاورزی اظهار داشت: به منظور حل مشکلات بخش کشاورزی کارگروهی تخصصی متشکل از نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و نمایندگانی از بخش خصوصی را تشکیل داده ایم تا با تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کاربردی بتوانیم به تولیدکنندگان در این بخش کمک کنیم.

وی رسیدگی به مشکلات مرغداران اعم از گوشتی و تخم گذار و همچنین رسیدگی به وضعیت تولید گندم در کشور را از جمله موضوعات عنوان شده در این جلسات به شمار آورد.

به گفته این عضو کارگروه ویژه کشاورزی، تاکنون چندین جلسه در رابطه با موضوعات مطروحه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در بیان یکی از موارد مهمی که در این کارگروه مطرح شده است، عنوان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گرفت موضوع پرداخت وام با بهره کم و یا بصورت بلاعوض به تولیدکنندگان بخش کشاورزی جهت افزایش تولیداتشان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس به دنبال تهیه دستورالعملی جهت پرداخت این نوع وام ها در کوتاه ترین زمان ممکن به تولیدکنندگان بخش کشاورزی هستیم.

اسماعیل نیا افزود: با توجه به اینکه استراتژی این کارگروه حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است؛ لذا برای رفاه حال مصرف کنندگان و همچنین رفع مشکلات تولیدکنندگان همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.