آرشیو پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۵۴
ورزشی
۲۱

قوچان نژاد: ایرانی ام و با افتخار برای سرزمین پدری ام بازی می کنم

رضا قوچان نژاد که از او گوچی هم یاد می شود بعد از حضور در اردوی تیم ملی فوتبال تاکید کرد با افتخار برای تیم کشورمان بازی خواهد کرد. این بازیکن 24 ساله و عضو باشگاه سن ترویدن بلژیک که از سوی کارلوس کروش به اردوی تیم ملی دعوت شده، از روز پنجشنبه گذشته در کنار سایر بازیکنان حضور یافته است. وی در مورد خود و خانواده اش عنوان کرد: «پدر و مادرم ایرانی و اهل مشهد هستند و خودم هم در مشهد به دنیا آمدم اما از شش سالگی به هلند رفتم و فوتبال حرفه ای را در همان کشور از 12 سالگی در باشگاه هیرنوین آغاز کردم. حدود 12 سالی که در هلند بودم در چند باشگاه دیگر هم عضویت داشتم تا اینکه سال 2011 به بلژیک آمدم و به باشگاه سن ترویدن پیوستم. در فصل گذشته 23 بازی برای این تیم انجام دادم و 11 گل به ثمر رساندم اما تیم به دسته دو سقوط کرد و به همین دلیل تصمیم گرفتم این باشگاه را ترک کنم. پست اصلی ام نوک حمله است اما می توانم در خط حمله در چپ یا راست هم بازی کنم.»

قوچان نژاد در خصوص تیم جدیدش توضیح داد: «هنوز تیم جدیدم مشخص نیست. چند پیشنهاد از باشگاه های بلژیک، هلند، آلمان و اتریش دارم و حداکثر تا دهم شهریور فرصت دارم تیم جدیدم را انتخاب کنم. از استاندارد لیژ پیشنهاد چهارساله داشتم و حتی دو باشگاه هم به توافق رسیده بودند اما خودم با آنها به دلایل مالی و ورزشی به توافق نرسیدم. از آستریا وین اتریش هم پیشنهاد دارم که مدیر برنامه هایم در حال مذاکره با مسئولان آن است.»

قوچان نژاد درباره داستان دعوتش به تیم ملی ایران گفت: «در زمان قطبی که در هلند بازی می کردم وی من را زیر نظر داشت و چند بار باهم صحبت کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. از سال پیش که به بلژیک آمدم کروش چند بار آمد و بازی من را دید. بسیار علاقه داشتم به تیم ملی ایران بیایم. من در هلند بزرگ شده ام اما خودم را یک ایرانی می دانم. والدینم ایرانی هستند، ایرانی تربیت شده ام و به فرهنگ کشورم علاقه دارم و باعث افتخارم است که بتوانم به تیم کشورم در راه رسیدن به جام جهانی کمک کنم.»