آرشیو پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۵۴
شوک امروز
۱۹

پایان بازی زیرکانه 5 دوست در دنیای سرقت

گروه شوک: بازی زیرکانه 5 دوست برای سرقت های سریالی در شب، با گرفتاری یکی از آنها نیمه تمام ماند و مردان تبهکار خیلی زود خود را پشت میله های زندان دیدند.این مردان به راحتی سناریوی سرقت میلیونی طراحی می کردند و در هر مرحله 10 میلیون به جیب می زدند. کابل برق شکار اصلی این دزدان بود، که با مراجعه نماینده حقوقی شرکت برق به دادسرای شهرری، زودتر از چیزی که فکر می کردند تحت محاصره پلیس قرار گرفتند.اواخر تیر ماه سال جاری نماینده شرکت برق از تبهکاران ناشناسی شکایت کرد که با دزدیدن کابل های برق منطقه دولت آباد آسایش مردم را سلب کرده بودند.وی به بازپرس شعبه چهارم گفت: حدود دو هفته است که برق بعضی از مناطق ناگهان قطع می شود و وقتی ماموران برای بررسی اعزام می شوند، با دکل ها و منبع هایی روبه رو می شوند که کابل های آن چند متر قطع شده است. با توجه به ادامه پیدا کردن این سرقت ها، شرکت برق تصمیم به شکایت گرفت تا هر چه زودتر این دزدان که از نحوه کارشان معلوم است گروهی دست به این سرقت ها می زنند، دستگیر شوند، چرا که ما با برآوردهایی که داشتیم، متوجه شدیم در هر سرقت علاوه بر خسارت هایی که به مردم و شرکت وارد می شود، بیش از 10 میلیون هم در جیب دزدان می رود.با این ادعاها با دستور بازپرس قربانی تیمی از کلانتری 167 وارد عمل شدند و اکیپی از ماموران شناسایی این دزدان شب رو را در دستور کار خود قرار دادند.

در حالی که بررسی این سرقت ها در مرحله ابتدایی قرار داشت و هیچ سرنخی از دزدان در دست نبود، یکی از دزدان هنگام سرقت غافلگیرانه در دام نیروهای کلانتری 167 افتاد و همین موضوع باعث شد تا رد پای یک گروه حرفه ای خطرناک در این دزدی های زنجیره ای مشاهده شود. امیر بعد از دستگیری، سرقت چند صد میلیونی کابل های برق را پذیرفت و پرده از همدستی 4 دوستش در این ماجرا برداشت. با اطلاعاتی که دزد شب رو در اختیار ماموران قرار داده بود، همدستانش نیز در کمتر از دو روز و در دو عملیات جداگانه در محاصره نیروهای کلانتری قرار گرفتند.

هر 5 دوست تبهکار وقتی پشت میله های بازداشتگاه افتادند، چاره ای جز اعتراف ندیدند و همگی پذیرفتند در سرقتی سازمان یافته و با سرعت عمل زیادی کابل ها را بریده و پا به فرار می گذاشتند.