آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۷۳
جامعه
۱۳

کوتاه از جامعه

وزیر بهداشت: «در صورت تجویز بیش از حد دارو، آزمایش MRI یا سی تی اسکن برای بیمار توسط پزشک خانواده، پزشک مربوطه از سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع حذف می شود.»

رییس سازمان محیط زیست: «آغشته بودن ریزگردها به اورانیوم پایه علمی ندارد. برخی نمایندگان از سر دلسوزی چنین اظهارنظرهایی را مطرح کرده اند اما از آنجایی که این مساله پایه علمی ندارد تنها موجب خالی شدن دل مردم می شود.»

مشاور عالی سازمان سنجش: ثبت نام کلیه دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته برای استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد از اول تا 13 شهریورماه، باید در این مهلت نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک خود از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org اقدام کنند.»

به احترام جان باختگان زلزله: جشن «روز پزشک» امسال برگزار نمی شود. سازمان نظام پزشکی ایران با صدور اطلاعیه یی ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با داغدیدگان این حادثه، اعلام کرد مراسم گرامیداشت روز پزشک امسال را لغو کرده و هزینه های مربوط به آن را جهت رسیدگی به مصدومان و حادثه دیدگان زلزله اخیر آذربایجان اختصاص خواهد داد.

استاندار تهران: «شهردار «ری» به زودی معرفی می شود. تشکیل فرمانداری ویژه شهرستان ری عملیاتی شده است. همزمان که گزینه های شهردار شهرری به وزارت کشور پیشنهاد شده است مراحل اجرایی فرمانداری ویژه این شهرستان نیز در حال تکمیل است. افزایش اختیارات، افزایش بودجه و استقرار سازمان ها در چارچوب فرمانداری ویژه از مزایای این طرح است.»

رییس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه 17: در منطقه 17 برای نخستین بار اداره خدمات شهرداری منطقه، طرحی را در زمینه جمع آوری دور ریزهای خشک پیشنهاد کرده است. در صورت تصویب طرح با همکاری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران از این پس زیر سینک دستشویی خانه های نوساز، فضایی بسته برای جمع آوری زباله های خشک طراحی می شود تا شهروندان بتوانند آنها را دور از دید نگهداری و در طرح های هفتگی تحویل دورریز خشک مشارکت کنند.