آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۸
جامعه
۱۷

وعده های نوسازی بافت فرسوده در بلاتکلیفی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: با وجود وعده های داده شده دولت در حوزه نوسازی بافت های فرسوده، از ابتدای امسال تاکنون هیچ یک از این وعده ها محقق نشده است.

به گزارش فارس، علیرضا جعفری با بیان این که حرکت جدی در نوسازی بافت های فرسوده مستلزم هم افزایی دولت و شهرداری است، افزود: متاسفانه بعد از این که حادثه جدی در فضای کشور ایجاد می شود، در روزهای اولیه حساسیت ها برای مدیریت بحران و پیشگیری از وقوع حوادث جبران ناپذیر زیاد است، اما به مرور این حساسیت ها کم رنگ تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر مدیریت بحران و مدیریت شهرسازی و نوسازی بافت های فرسوده، تهران نسبت به تمام نقاط کشور وضع بهتری دارد، اما این وضع مطلوب 100 درصدی نیست و نمی توان ادعا کرد که در صورت وقوع حادثه در تهران، هیچ آسیبی وارد نمی شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر لزوم همکاری جدی تر دولت در این زمینه اظهار کرد: نیازمند پیگیری های جدی در بحث نوسازی بافت های فرسوده هستیم که مستلزم هم افزایی در مدیریت های دولتی و شهری است.

جعفری با بیان این که شهرداری به تنهایی بار پیشگیری از وقوع حوادث در تهران را برعهده دارد، تصریح کرد: در بخش نوسازی بافت های فرسوده، با افزایش قابل توجه صدور پروانه مواجه هستیم که این به دلیل تسهیلاتی است که شهرداری در این زمینه در نظر گرفته است و متاسفانه شاهدیم که مدیریت شهری چه در بحث مقابله با بحران و چه در زمینه پیشگیری از حادثه، این بار را تنهایی بر دوش دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی افزود: رسیدگی به این موضوع با چنین اهمیتی نیازمند آن است که تسهیلات مالی به عنوان بازوی توانمندسازی افرادی که وضع اقتصادی مناسبی ندارند، ارائه شود تا در کنار تسهیلات تشویقی شهرداری، نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده رونق بیشتری بگیرد.