آرشیو سه‌شنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۴
پرونده
۱۱

فوتبال نابینایان نیم نگاهی به کسب مدال دارد

تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان و کم بینایان که عنوان دومی رقابت های قهرمانی آسیا در ژاپن و نایب قهرمانی بازی های آسیایی گوانگجو را در کارنامه دارد، کار دشواری در لندن پیش روی خود می بیند.

جواد فلفلی، سرمربی این تیم با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: این رشته شش سال است که در ایران راه اندازی شده و از این نظر جوان محسوب می شود، ورزشی که در زمین 40 در 20 متر و در دو زمان 25 دقیقه ای مفید برگزار می شود فوق العاده سخت است. چنان که دیوید بکهام، بازیکن سرشناس فوتبال انگلیس می گوید فوتبالیست های واقعی همین نابینایان و کم بینایان هستند. او این حرف را زمانی زد که با چشمان بسته در اردوی تیم پنج نفره بریتانیا حاضر شده بود. از طرفی با توجه به این که نخستین تجربه پارالمپیکی ایران است، باید بگویم در گروه بسیار سختی قرار داریم، اما ناامید هم نیستیم.

سرمربی تیم فوتبال نابینایان یادآور شد: در فوتبال نابینایان تکنیک در جایگاه بالاتری نسبت به تاکتیک قرار دارد. بازیکنان ما دارای توانمندی بالایی هستند و با تشریح وضعیت تیم حریف، آنها را در جریان تاکتیک حریف قرار می دهیم.

اما حسین رجب پور یکی از اعضای این تیم که در دوران کودکی و در حین بازی فوتبال در خرمشهر به دلیل انفجار مین بینایی خود را از دست داده است، درباره وضعیت تیم ملی گفت: بهترین لحظه زندگی ورزشی من زمانی بود که ایران در بازی های پاراآسیایی نایب قهرمان شد، چون فهمیدیم پتانسیل این را داریم که در بازی های پارالمپیک هم روی سکو برویم.

این تیم همچنین یک بازیکن 16 ساله به نام صادق رحیمی در اختیار دارد که کادر فنی تیم معتقدند می تواند یکی از پدیده های پارالمپیک لقب گیرد. اما رحیمی با وجود سن و سال کم آیا برای حضور در پارالمپیک استرس ندارد، او در پاسخ به این سوال گفت: از بازی کردن در کنار بازیکنانی که چند سال از خودم بزرگ تر هستند، استرس ندارم، هر چند در اوایل کار کمی استرس و بعضا احساس درد داشتم. الان هیچ مشکلی ندارم و در خط حمله تیم ملی سعی می کنم عملکرد خوبی داشته باشم و امید وارم در پارالمپیک لندن به مدال برسیم.

اعضای تیم فوتبال پنج نفره نابینایان عبارتند از: عبدالحمید شلهاوی زاده، بهزاد زادعلی اصغر، مقصود قلی زاده، امیر پوررضوی، محمد کشتکار، احمد شاه حسینی، حسین رجب پور، محمد حیدری، مرتضی معبودی و میثم شجاعیان.