آرشیو یکشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۷۲
بین الملل
۲۷

گزیده خبر

شایعه مرگ «بوتفلیقه» رئیس جمهور الجزایر

شبکه های اجتماعی از مرگ «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهور الجزایر خبردادند. هیچ طرف رسمی در الجزایر این خبر را تایید یا رد نکرده است. بوتفلیقه در سال 1999 با حمایت احزاب جبهه آزادیبخش میهنی و فراخوان میهنی برای مردم سالاری در الجزایر کاندیدای ریاست جمهوری شد و پس از تحریم انتخابات از سوی کاندیداهای اپوزیسیون به ریاست جمهوری انتخاب شد، او پس از پیروزی برای پایان جنگ داخلی با اسلامگرایان تلاش کرد و در سال 2004 با 85 درصد آرا و در سال 2009 با 90 درصد آرا مجددا به ریاست جمهوری رسید.

طرد عناصر رژیم «بن علی» خواسته معترضان تونسی

مردم تونس با برپایی تظاهراتی پاکسازی کشورشان از عناصر رژیم دیکتاتوری «زین العابدین بن علی» را خواستار شدند و آن را تحقق اهداف انقلاب برشمردند. این تظاهرات از سوی طرفداران و اعضای جنبش اسلامی النهضه حزب حاکم تونس و دیگر جریان های اسلامی این کشور در میدان «القصبه» منطقه ای که مقر دولت در آن قرار دارد برگزار شد.

شاهزاده انگلیسی به افغانستان رفت

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که «پرنس هری» شاهزاده 27 ساله انگلیسی برای سپری کردن دوره ای 4 ماهه به افغانستان رفت. پرنس هری با یک فروند بالگرد وارد کمپ اصلی انگلیس در ولایت هلمند شد.این دومین بار است که پرنس هری به افغانستان می رود. وی پیش از این در سال های 2007 – 2008، 10 هفته را در ولایت هلمند گذرانده بود.

تشدید تدابیر ریاضت اقتصادی در پرتغال

نخست وزیر پرتغال در اظهاراتی از تصمیم این کشور برای تشدید تدابیر ریاضت اقتصادی در سال آینده میلادی خبر داد.

«پاسوس کوئلیو» نخست وزیر در حالی این تصمیم را گرفته است که این کشور علیرغم دریافت کمک های مالی نتوانسته به تعهدات خود در زمینه کاهش کسری بودجه جامه عمل بپوشاند.