آرشیو سه‌شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۵۱۷۴
توسعه
۶
تک خبر

صرفه جویی 700 میلیون دلاری، نتیجه تحریم بیمه نفتکش ها

بیمه مستمری برای زنان خانه دار

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام جلوگیری از خروج 700 میلیون دلار ارز در سال گذشته به دلیل تحریم نفتکش های ایرانی گفت: رتبه ایران در بیمه های زندگی شش پله بهبود یافت.

سید محمد کریمی در یک نشست خبری به تشریح جدیدترین اقدامات و برنامه های صنعت بیمه و بیمه مرکزی در کشور پرداخت و گفت: از طریق اعطای مجوز به یکی از شرکت های بیمه ای بزودی بیمه مستمری برای زنان سرپرست خانوار و زنان خانه دار اجرایی می شود. وی با اعلام این که تحریم بیمه نامه های نفتکش های ایرانی در سال گذشته توسط امریکا باعث صرفه جویی ارزی به میزان 700 میلیون دلار و جلوگیری از خروج این مبالغ از کشور شد، گفت: خوشبختانه شرکت های بیمه داخلی بخوبی توانستند پوشش های لازم را برای نفتکش ها و هواپیماهای کشور ایجاد کنند و حتی اعلام کردیم شناورهای خارجی در آب های ایران را نیز می توانیم پوشش بیمه ای بدهیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اعلام این که ایران از قبل انقلاب عضو کنوانسیون سیستم بیمه کارت سبز که برای کشورهای اروپایی، ایران و روسیه است بوده، گفت: با به روز رسانی آئین نامه این موضوع امتیاز استفاده از پوشش بیمه در کشورهای اروپایی برای تمامی مسافران ایرانی و بار آنها فراهم است. وی رتبه بین المللی ضریب نفوذ بیمه در سال 86 را رتبه 76 و در سال 90 رتبه 72 اعلام کرد و افزود: همچنین رتبه ایران در بیمه های زندگی از 65 در سال 86 به 59 در سال 90 ارتقا یافته است.