آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۹۲
اقتصادی
۴

بدون تیتر

تعیین هیات مدیره جدید خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان: در نشست مجمع عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران که با حضور نزدیک به صد نفر از اعضا برگزار شد، 9 نفر اعضای هیات مدیره و بازرس این تشکل انتخاب شدند. در این نشست که نمایندگان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند، 24 نفر داوطلب عضویت در هیات مدیره این تشکل بودند که 9 نفر به شرح ذیل حائز اکثریت آرا شده و به مدت سه سال به عضویت هیات مدیره درآمدند.

بی اطلاعی وزیر اقتصاد از میزان تزریق ارز به بازار و توافق دولت و مجلس برای شفاف سازی ارتباط بورس ارز در مجلس عنوان شد. عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با اعلام این اخبار درباره جلسه غیرعلنی مجلس گفت: وزیر اقتصاد از میزان تزریق ارز به بازار و نقل و انتقالات آن ابراز بی اطلاعی کرد و قرار شد رییس بانک مرکزی هفته آینده برای پاسخ به این سوال به مجلس دعوت شود. مصری ادامه داد: تسلط در بازار ارز مورد انتظار مجلس است که از جمله راهکارهای آن راه اندازی بورس ارز یا دیگر اقدامات است، اما دو نرخی بودن ارز مورد توافق نیست.

دعوت وزیر نفت از منتقدان و ساخت همزمان 25 ابرسازه گازی را سردار رستم قاسمی، وزیر نفت اعلام کرد و گفت: پالایشگاه های گازی فاز 15 و 16 پارس جنوبی و نخستین ردیف تولید گاز فاز 12 پارس جنوبی تا پایان سال جاری در مدار بهره برداری قرار می گیرند.

شاخص ها افتادند طلاسقوط کرد. در نخستین روز معاملاتی هفته، بازارهای اروپا با روند نزولی شاخص ها روبه رو شدند و قیمت طلابا افت 2/0 درصدی مواجه شد. افت قیمت سهام دارویی و خدمات مالی، دیگر شاخص های بازارها را با روند منفی روبه رو کرد در حالی که سهام شرکت های معدنی همچنان روند افزایشی را ادامه می دهند.