آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۹۲
سیاسی
۲

معلم اخلاق دولت:برخی صرفا ادعای تبعیت از ولایت دارند

دبیر کل جبهه پایداری با بیان اینکه نباید بیانات رهبری را سلیقه یی معنا کنیم، گفت: در صدر اسلام هم همه می گفتند مسلمانیم و پیغمبر را قبول داریم اما به نام این مسلمانی امام حسین(ع) را به شهادت رساندند و در حال حاضر نیز برخی افراد به بدترین شکل عمل کردند و باز هم ادعا دارند مطیع امر ولایت هستند. حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران درباره وحدت میان اصولگرایان اظهار داشت: همه باید در اصول به وحدت برسیم لذا اگر بناست اصولگرایان حول «اصول» به وحدت برسند، بسیار امر پسندیده یی است. وی با اشاره به منشور اصولگرایی که توسط حضرات آیات مهدوی کنی و مصباح یزدی نوشته شد، اذعان داشت: چنانچه به واقع در حد شعار و عمل، این اصول که در بیانات مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده، عملیاتی شود مشکلی پیش نخواهد آمد.

او محوریت وحدت اصولگرایان را حول نظرات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: یکی از آسان ترین راه های وحدت این است که درباره مقام و نظرات ولایت مطلقه فقیه با یکدیگر اتفاق نظر داشته باشیم. آقاتهرانی تاکید کرد: نباید بیانات و اظهارنظرهای مقام معظم رهبری را سلیقه یی معنا کنیم. اگر ادعای ولایتمداری داریم، باید به آن ملتزم باشیم و هرچه مقام معظم رهبری می فرمایند اطاعت کنیم، نه اینکه نظرات و پیش داوری خود یا گروه و دسته خود را به خواسته های آقا تحمیل کنیم.

مطالبات مقام معظم رهبری می تواند میزان کار و معیار رد و قبول مسائل باشد لذا اگر گروه ها و فعالان سیاسی این گونه عمل کنند، به وحدت خوبی دست خواهند یافت. استاد اخلاق دولت احمدی نژاد با بیان اینکه همه گروه ها اعم از اصولگرا و اصلاح طلب دم از قبول تام و تمام ولایتمداری می زنند، تصریح کرد: همه گروه ها و حتی برخی به صورت ظاهری ابراز می کنند که آقا را قبول داریم، پس اگر همه تایید و تاکید دارند، این همه اختلاف بر سر چیست؟وی در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه پایداری تمایل دارد برای تعامل بیشتر اصولگرایان برای رسیدن به وحدت، نظرات خود را با سایر اصولگرایان در میان بگذارد، گفت: ان شاءالله، اما در حال حاضر فعالیت انتخاباتی را زودهنگام می دانیم. دبیر کل جبهه پایداری خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه حضرت آقا تاکنون به حیطه انتخابات سال آتی وارد نشدند، قصد داریم با به میدان آمدن مقام معظم رهبری این مباحث را آرام آرام شروع کنیم