آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۹۲
حادثه
۱۴

دوکارمند نهاد دولتی، کلاهبردار میلیاردی از آب درآمدند!

ایسنا| سرهنگ عباس اسماعیلی، فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر از دستگیری دو کلاهبردار متواری که به بهانه دریافت مجوز نمایندگی یک شرکت خودروسازی اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از یکی از شهروندان کرده بودند، خبرداد.

در پی وصول یک فقره نیابت قضایی از دادسرای تهران به شکایت فردی اهل و ساکن شیراز مبنی بر اینکه دو نفر با این عنوان که کارمند یکی از نهادهای دولتی بوده و می توانند برای وی مجوز نمایندگی یکی از شرکت های خودرو را اخذ کنند، از وی یک میلیارد ریال گرفته و متواری شده اند، بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی رضوانشهر قرار گرفت. فرمانده انتظامی رضوانشهر ادامه داد: کارآگاهان با انجام تحقیقات یکی از دو متهم فراری به هویت «بیژن» 51 ساله را شناسایی و در عملیاتی وی را دستگیر و برای تکمیل جزییات پرونده به مقر انتظامی منتقل کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه متهم در تحقیقات به بزه انتسابی با همکاری فرد دیگری اعتراف کرد، افزود: متهم دیگر این پرونده نیز در اقدامی در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی رضوانشهر با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی و با قرار وثیقه یک میلیارد و 300 میلیون ریالی به دادسرای تهران اعزام شدند، از مردم خواست، از اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس که یکی از مصادیق بسیار شایع در وقوع کلاهبرداری و اخاذی است، خودداری کنند و قبل از هر اقدامی از صحت و سقم اظهارات افراد مطلع شوند.