آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۲
اخبار اقتصادی
۴

مجموعه تجاری پایانه مرزی بازرگان افتتاح شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به افتتاح مجموعه تجاری پایانه مرزی بازرگان در استان آذربایجان غربی، گفت: پیش بینی می شود جایگاه ترانزیت ورودی کالادر این پایانه افزایش یابد.

شهریار افندی زاده در گفت وگو با مهر با اشاره به افتتاح مجموعه تجاری پایانه مرزی بازرگان در استان آذربایجان غربی گفت: این مجموعه برای تسهیل امور گمرکی در این منطقه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برنامه هایی برای افزایش کیفیت بخش حمل و نقل جاده ای وجود دارد، گفت: تمام استان های مرزی تلاش خود را برای افزایش حجم تردد مسافر و حمل و نقل کالااز مرزها افزایش داده اند.

وی افزود: پایانه های مرزی دروازه های ورودی و خروجی کشور هستند و به دلیل موقعیت ویژه ایران در چهار راه ترانزیت بین کشورهای آسیایی و اروپایی اقدامات زیادی انجام شده تا از این موقعیت بهره برداری شود.

افندی زاده به موقعیت استان آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: این استان دروازه اروپا از سمت ترکیه است و همسایگی آن با جمهوری خودمختار نخجوان و عراق، نقش زیادی را در توسعه اقتصادی منطقه و کشور دارد.نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت با بیان اینکه پایانه مرزی بازرگان با وسعت بیش از 80 هکتار به عنوان یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور به شمار می رود، بیان کرد: این استان در مسیر کریدور شرق و غرب قرار دارد و ایران را به کشورهای اروپایی و آسیا متصل می کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: پایانه مرزی بازرگان در زمینه ترانزیت ورودی کالاجایگاه دوم را در میان پایانه های مرزی کشور دارد و پیش بینی می شود که با بهره برداری از مجموعه تجاری جایگاه بالاتری را به دست بیاورد.افندی زاده به حجم تردد مسافران بین ایران و ترکیه از مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: در این پایانه سالن مسافری در نزدیکترین فاصله به نقطه صفر مرزی ایجاد شده و امکانات لازم برای ورود و خروج با وسایل نقلیه شخصی به طور منظم و منسجم فراهم شده است.