آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۲
اخبار کشور
۲

سلطانیه در نشست وین: رژیم صهیونیستی مانع اصلی تحقق خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای است

نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی با محکوم کردن وجود زرادخانه های هسته ای رژیم صهیونیستی خواستار امضای معاهده ان پی تی از سوی این رژیم شد.

به گزارش شبکه الجزیره، «علی اصغر سلطانیه» نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) پنجشنبه شب در اجلاس سالانه نمایندگان 155 کشور عضو آژانس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید معاهده ان پی تی (منع گسترش سلاح های هسته ای) را امضا کند.

سلطانیه تصریح کرد که در حال حاضر اسرائیل تنها رژیمی در خاورمیانه است که علی رغم درخواست های مکرر جامعه بین الملل، پیمان ان پی تی (منع گسترش سلاح های هسته ای) را امضا نکرده است.

وی افزود: «تا زمانی که زرادخانه های هسته ای گسترده این رژیم (اسرائیل)، همچنان منطقه و ماورای آن را تهدید کند، صلح و ثبات در خاورمیانه شکل نخواهد گرفت.»

«ایهود مازولای» نماینده رژیم صهیونیستی در آژانس انرژی اتمی نیز در واکنش به اظهارات سلطانیه مدعی شد بیشترین تهدید علیه معاهده ان پی تی از جانب ایران و سوریه صورت می گیرد چرا که آنها به دنبال ساخت سلاح هسته ای هستند. این در حالی است که براساس اسناد فاش شده آمریکا و تخمین کارشناسان استراتژیک، رژیم صهیونیستی بیش از 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد و تاکنون معاهده ان پی تی را امضا نکرده است.

الجزیره گزارش داد که جدال لفظی نمایندگان ایران و اسرائیل در نشست پنجشنبه شب موفقیت کنفرانس 2012 ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای را در هاله ای از ابهام فرو برد. این کنفرانس قرار است پیش از پایان سال جاری میلادی در فنلاند برگزار شود. هنوز مشخص نشده که نمایندگانی از ایران و رژیم صهیونیستی در این کنفرانس شرکت کنند.