آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۲
اخبار کشور
۱۴

عباسی: ایران در دوران تثبیت علمی و فنی قرار دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اکنون در دوران تثبیت علمی و فنی قرار دارد بنابراین باید در مقابل بحران های این دوران با قدرت مقاومت کرد.

فریدون عباسی ظهر پنج شنبه در حاشیه یازدهمین یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مقاومت، وحدت و همدلی باعث شد که تثبیت سرزمینی شکل بگیرد و با حضور مردم در صحنه و شرکت در انتخابات های مختلف از اول انقلاب تاکنون تثبیت سیاسی نیز حاصل شد.

وی تصریح کرد: ایران پس از گذار از تثبیت سرزمینی در دوران دفاع مقدس و تثبیت سیاسی، در حال حاضر در دوره تثبیت علمی و فنی قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی هسته ای کشور ادامه داد: اتحاد، همدلی، مدیریت، حاکمیت تفکر علمی و دین مداری از مباحثی است که در جهت تثبیت علمی باید مورد توجه مسئولان و آحاد مردم باشد.

عباسی سپس از دستاوردهای هسته ای کشور یاد کرد و گفت: راه اندازی مجتمع رآکتورهای سوخت از دستاوردهای هسته ای کشور است که در این زمینه صادرات نیز داشته ایم همچنین ایجاد راکتورهای استخری در داخل کشور و کشورهای دیگر از جمله اقدامات سازمان انرژی هسته ای کشور است.

وی همچنین عنوان کرد: راکتور آب سنگین نیز در دست ساخت قرار دارد و پس از انجام آزمایش ها و اطمینان از تکرارپذیر بودن آنان، این راکتور نیز آغاز به کار می کند.