آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۴۹۹
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

نرخ خرید تضمینی گندم 546 تومان تعیین شد. در حالی محمد اسماعیل نیا، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، از تصویب افزایش 30 درصدی خرید تضمینی گندم در سال آینده خبر می دهد که قیمت 420 تومانی امسال به 546 تومان در سال آینده می رسد.

نرخ شیرخام ابلاغ نشد و اعلام نرخ شیر را رضا باکری، دبیر انجمن فرآورده های لبنی، با بیان اینکه امروز قیمت شیر برای مصرف کننده تعیین می شود، گفت: نرخ شیر خام هنوز ابلاغ نشده است. در جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر خام تعیین شد و امروز قیمت شیر برای مصرف کننده با محاسبه پایه 930 تومان اعلام خواهد شد.

صادرات پیاز و سیب زمینی به سودان در کنار واردات ذرت و سویا. مسعود محمدیان رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش سطح همکاری های این استان و سودان خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی ضمن تامین ماشین آلات کشاورزی به ویژه تراکتور مورد نیاز کشور سودان، صدور پیاز و سیب زمینی مورد نیاز سودان، در زمینه تهیه بذر مورد نیاز گندم، کودهای زیستی و آلی، تبادلات فنی و کارشناسی، ارسال فناوری ها در زمینه آبیاری تحت فشار، ارسال بذرکار پیاز و نیز انجام سرمایه گذاری در اراضی کشور سودان آمادگی لازم را دارد.

واردات سیگار در پنج ماه نخست امسال با رشد 3/62 درصدی به بیش از 7/50 میلیون دلار رسید. وزن سیگارهای وارداتی به کشور نیز با رشد 5/118 درصدی به بیش از 4160 تن رسید. در بین کشورهای صادرکننده سیگار به ایران در سال جاری سویس با سهمی معادل 1/75 درصد در صدر قرار گرفته است.