آرشیو سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۵
اخبار کشور
۳

عذرخواهی نتانیاهو از بان کی مون به خاطر افشای مکالمات درباره ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل افشای مکالمات محرمانه خود با دبیرکل سازمان ملل متحد برای بازداشتن وی از سفر به ایران، از بان کی مون معذرت خواهی کرد.

به گزارش هاآرتص، به دنبال انتشار جزئیات گفت وگوهای نتانیاهو با دبیرکل سازمان ملل متحد که در آن نخست وزیر اسرائیل تلاش می کرد تا بان کی مون را از حضور در نشست جنبش عدم تعهد در تهران منصرف کند، بنیامین نتانیاهو از بان کی مون معذرت خواهی کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده که با این کار قصد نداشته بان کی مون را تحت فشار قرار دهد.

به نوشته هاآرتص، تنش میان نتانیاهو و بان کی مون از تاریخ 10 آگوست و زمانی که نتانیاهو به بان تلفن زد آغاز شد.

هاآرتص نوشت: در این مکالمه تلفنی نتانیاهو تلاش کرد تا دبیرکل سازمان ملل متحد را متقاعد کند در اجلاس نم که در تهران برگزار می شد شرکت نکند. هرچند این گفت وگو ها محرمانه بود، اما دقایقی بعد دفتر نتانیاهو جزئیات گفت وگوی نخست وزیر اسرائیل با دبیرکل سازمان ملل را منتشر کرد.

در همین رابطه یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به هاآرتص گفت که چند روز پس از این اقدام دفتر نخست وزیر در انتشار جزئیات گفت وگوها، شخص نخست وزیر با دبیرکل سازمان ملل متحد تماس گرفته و از وی معذرت خواهی کرده است.

به نوشته این روزنامه، به دنبال معذرت خواهی نتانیاهو در تاریخ اول سپتامبر بان کی مون با نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفته و وی را از جزئیات دیدار خود با رهبر و رئیس جمهور ایران مطلع کرد.

به گزارش مهر، این اقدام صهیونیست ها در نوع خود جالب است چون آنها مخالفت بان کی مون با درخواست نتانیاهو را به سرعت منتشر کرده اند اما خبر معذرت خواهی نتانیاهو از بان کی مون را پس از بیش از یک ماه منتشر می کنند.