آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۷۴۶
فرهنگ و هنر
۳۲

سازنده یه حبه قند به تصمیم «تحریم اسکار» اعتراض کرد

رضا میرکریمی: اگر تصمیم این بود، کمیته انتخاب چه معنایی داشت؟!

رضا میرکریمی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم یه حبه قند درخصوص تحریم اسکار توسط مسوولان سینمایی گفت: واقعا نمی دانم چه بگویم؛ چرا که عملکرد و سیاست آقایان در وزارت ارشاد به گونه ای است که نمی توانم باور کنم این تصمیم آنها خالی از هرگونه کینه ای باشد.

به گزارش سایت سینمای ما، وی افزود: اگر قصد آقایان از اول این بود جلسات کمیته انتخاب چه معنایی داشت.

وی همچنین گفت: ای کاش فیلم دیگری برای اسکار انتخاب می شد.من فیلم یه حبه قندرا برای کشورم ایران ساختم و خوشحالم که مردم ایران این فیلم را دیدند و پسندیدند.

این کارگردان توضیح داد: تا آنجایی که می دانم هیچ صحبت و توافقی با حوزه هنری مبنی بر عدم معرفی «یه حبه قند» به اسکار انجام نشده و من از تصمیم مسوولان کاملابی اطلاعم.

میر کریمی در ادامه گفت: همان طور که گفتم من این فیلم را برای تماشاگران ایرانی ساختم و در ایام اکران آن، مزدم را بابازخوردی که از مردم گرفتم، دریافت کردم. حالاهم از هیچ کس توقع و طلبی ندارم، اما ای کاش حداقل فیلم دیگری انتخاب می شد تا این فرصت از سینمای ایران که نجیب و برایم عزیز است گرفته نمی شد.

او در پایان ضمن تشکر از تک تک اعضای کمیته انتخاب گفت: آرزوهای روزهای خوش و پر برکت را برای سینما دارم و بر محمد آل محمد صلوات می فرستم.