آرشیو سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۰
بین الملل
۲۷

تیتر یک

واشنگتن تایمز (امریکا) امکان موفقیت اوباما در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر شده است

با توجه به نتایج آخرین نظرسنجی ها که توسط موسسه «واشنگتن تایمز» صورت گرفته است به نظر می رسد که امکان انتخاب مجدد باراک اوباما به ریاست جمهوری ایالات متحده بیشتر است. اختلاف 8 درصدی اوباما از میت رامنی نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا نشان می دهد که اوباما در فعالیت های تبلیغاتی و سخنرانی هایش بهتر از رامنی عمل کرده است. هر چند با توجه به حادثه کشته شدن دیپلمات های امریکایی در بنغازی و استفاده رامنی از این موضوع در راستای انتقاد از ناکارآمدی سیاست های خارجی امریکا تصور می شد که رامنی بتواند آرای بیشتری را به سوی خود جلب کند، با این حال روند فعالیت های انتخاباتی جمهوریخواهان و دموکرات ها نشان می دهد که اوباما وضعیت بهتری دارد و احتمال پیروزی وی در انتخابات پیش رو بیشتر از رامنی می باشد.

نیوز (پاکستان) دولت مسئول برگزاری سالم انتخابات است

نواز شریف، رئیس حزب مسلم لیگ پاکستان طی سخنرانی در میان طرفدارانش با اشاره به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان گفت: این انتخابات بایستی با نظارت کامل دولت و مردم به شکل شفاف و سالم برگزار شود. وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در صورت وقوع هر نوع اختلال در روند انتخابات پیش رو، مسئولیت آن برعهده دولت خواهد بود. نواز شریف ضمن انتقاد از سیستم جدید انتخاباتی، تاکید کرد: حزب وی با تمام توان خود در این انتخابات شرکت خواهد کرد.

وال استریت ژورنال (امریکا) کاهش رشد تجارت جهانی و افق های تاریک اقتصاد امریکا و اروپا

ادامه روند کاهش رشد تجارت جهانی پیامدهای نگران کننده ای برای اقتصاد اروپا و امریکا در پی خواهد داشت. به نظر می رسد با ادامه روند کاهش میزان تجارت جهانی شاهد کاهش صادرات کالاهای اروپایی و امریکایی در ماه های آینده خواهیم بود. واقعیت این است که مشکلات مربوط به بحران مالی و رکود اقتصادی حوزه اتحادیه اروپا در حال سرایت به سایر اقتصادهای پیشرفته جهانی است. آندرو کانینگ هام از تحلیلگران اقتصاد جهانی در گفت وگو با «وال استریت ژورنال» تاکید کرد: چشم انداز روشنی برای رهایی از بحران مالی و اقتصادی وجود ندارد و همه شاخص های اقتصادی نشان می دهند که بحران اقتصادی در حال عمیق تر شدن است و تا به حال راهکار مشخصی از سوی دولت های اروپایی و امریکایی برای برون رفت از این بحران ارائه نشده است.