آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۲۳
اخبار کشور
۳

پادشاه عمان بر عزم مسقط در توسعه مناسبات با تهران تاکید کرد

پادشاه عمان در دیدار خداحافظی سفیر کشورمان در مسقط بر عزم جدی این کشور برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

سلطان قابوس در دیدار خداحافظی حسین نوش آبادی سفیر کشورمان در عمان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و زحمات سفیر کشورمان در مسقط و آرزوی موفقیت برای وی در ماموریت های آتی، استفاده از ظرفیت های موجود را برای گسترش روابط دو جانبه مورد تاکید قرار داد.

وی در عین حال روابط میان تهران و مسقط را تاریخی، قدیمی و مهم دانست و ادامه همکاری ها میان دو کشور را تامین کننده منافع دو کشور برشمرد.

حسین نوش آبادی نیز در این دیدار، ضمن تشکر از میهمان نوازی خوب دولت و ملت عمان، از نقش موثر این کشور و مواضع منصفانه و معتدلانه مسقط در برخورد با مسایل منطقه ای و بین المللی قدردانی کرد.

نوش آبادی با یادآوری روابط دیرینه تاریخی و پیوندهای مشترک دینی و اسلامی و روابط همسایگی ایران و عمان، توسعه مناسبات و گسترش روابط موجود میان دو کشور را مرهون اراده و عزم رهبران و مقام های دو کشور دانست و بر اهمیت همکاری های مسقط و تهران در بخش های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط با بیان مهمترین دست آوردهای همکاری های دوجانبه و منطقه ای میان دو کشور، استفاده از ظرفیت های بالقوه دو کشور و بهره برداری از توانمندی های موجود را در توسعه مناسبات مورد تاکید قرار داد.

سفیر کشورمان در مسقط نیز در این دیدار نقش موثر کشورهای اسلامی را در مدیریت جهانی و تلاش در جهت تغییر و اصلاح ساختار نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد را ضروری دانست.

نوش آبادی نقش کشورهای اسلامی را در برخورد با مشکلات جهانی و برخی رفتارهای غیرمنطقی و نامعقول نظام سلطه و تهاجم فرهنگی غرب علیه اسلام مهم دانست و بر انسجام و وحدت ملت های اسلامی در برابر دسیسه های دشمنان مشترک که نمونه بارز آن تولید و انتشار فیلم موهن آمریکایی - صهیونیستی علیه جهان اسلام تاکید کرد.

وی با محکوم کردن اقدامات اخیر ضد بشری و ضد اسلامی صهیونیست ها و غربی ها در توهین به رسول گرامی اسلام(ص) برخورد دولت ها و ملت های اسلامی را در این رابطه مورد تاکید قرار داد.