آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۲۳
اخبار اقتصادی
۴

کرباسیان خبر داد: آمادگی برای واگذاری یک میلیون پست الکترونیکی

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون 150هزار پست الکترونیکی داخلی به متقاضیان واگذار شده و آماده واگذاری یک میلیون پست الکترونیکی به مردم هستیم.

محمدحسن کرباسیان در حاشیه نشست خبری که دیروز برگزار شد، با بیان اینکه این پست قابلیت جایگزینی با خدمات یاهو و جی میل را دارد، اظهار داشت: در صورت استقبال از آن می توان ایمیل های داخلی را تا سقف 50 میلیون افزایش داد.

وی اضافه کرد: این ایمیل ها کاملاامن بوده و با مشخصات فرد متقاضی قابل ثبت است، ضمن این که تا زمانی که امنیت این ایمیل ها تایید نشود اجازه فعالیت را دریافت نمی کند.

مدیرعامل شرکت پست با اعلام اینکه یک درصد از اعتبارات کشور به پست اختصاص دارد، اظهار داشت: این در حالی است که با صرف این رقم 11درصد از رفت و آمد ها در کشور کاسته شده است.

وی با اشاره به همکاری شرکت پست با نهادهایی همچون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و شهرداری ها اظهار داشت: طی پنج ماهه نخست سال جاری یک میلیون نفر از مودیان مالیاتی به دفاتر پست مراجعه کردند و از مراجعه مستقیم به شعب اداره مذکور کاسته شد.

کرباسیان اضافه کرد: با همکاری شرکت پست و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از مراجعه 460 هزار نفر به این اداره طی 20روز کم شده است.

مدیرعامل شرکت پست خاطرنشان کرد: هر مامور شرکت پست می تواند از یک هزار رفت و آمد روزانه در کشور جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه تعرفه های پستی کشور همانند سال گذشته است افزود: این در حالی است که هزینه های شرکت پست نسبت به سال قبل افزایش یافته و باید به نحوی این اختلاف بین درآمدها و هزینه ها جبران شود.

کرباسیان همچنین در خصوص راه اندازی دو سرویس جدید شرکت پست گفت: شهروندان می توانند در این وب آگهی که به صورت اینترنتی راه اندازی شده است کالاو خدمات خود را برای سایت مخابره کنند و کالای معرفی شده در سایت را در معرض دید عموم قرار دهند.