آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۲۳
اخبار خارجی
۱۶

گسترش اعتراض های ضددولتی در آفریقای جنوبی

با گسترش دامنه اعتراضات کارگری و افزایش اعتصاب ها در آفریقای جنوبی، دولت این کشور دست به دامن کلیسا و اتحادیه های کارگری برای حل این بحران شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد زیادی از معدنچیان اعتصابی روز سه شنبه با اشغال محل مرتفعی در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ تلاش کردند تا دامنه اعتراض های خود را گسترش دهند.

براساس این گزارش، معدنچیان معترض گفتند تا زمانی که با درخواست افزایش حقوق آنها موافقت نشود، این محل را که مشرف به معدن بزرگ طلای ژوهانسبورگ است، ترک نخواهند کرد.

این گزارش حاکی است، در حال حاضر بیش از 75 هزار معدنچی به اعتصاب خود برای دستیابی به خواسته هایشان ادامه داده اند و علاوه بر نمایندگان دولت و کلیسا، اتحادیه های بزرگ کارگری آفریقای جنوبی (کوساتو) با هدف بازگشت آرامش به معادن این کشور، به عنوان میانجی وارد مذاکرات با معدنچیان اعتصابی و کارفرمایان شده اند.

شرکت «آنگلو گلد آشانتی» سومین تولیدکننده بزرگ طلای جهان، شرکت بزرگ «پلاتونیوم انگلو امریکن» و شرکت «زغال آفریقا» و نیز بخش حمل و نقل آفریقای جنوبی با اعتصاب وسیع کارگران مواجه هستند.

رانندگان کامیون در آفریقای جنوبی نیز از دوشنبه هفته گذشته در اعتراض به بن بست رسیدن مذاکرات همچنان به اعتصاب خود ادامه داده اند.

گفته می شود نزدیک به 15هزار راننده کامیون در آفریقای جنوبی خواستار افزایش 12 درصدی حقوق و دستمزدهای خود هستند و در شهر ژوهانسبورگ دست به اعتراض هایی در روز سه شنبه زدند و این در حالی است که اعتراضات کارگری در آفریقای جنوبی تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد این کشور داشته است.